مطب دکتر صابری همدانی

پرسش های متداول

اکثر بیماری های قلبی ریشه در وراثت دارند. البته سبک زندگی نیز در ابتلا به بیماری های قلبی تاثیر گذار است. مواردی مانند استفاده از سیگار و یا بی تحرکی نیز در تشدید بیماری های قلبی موثر است.

برای پیشگری از ابتلا به بیماری قلبی بهتر است همیشه سبک زندگی سالم را رعایت کنید. استفاده نکردن از روغن های اشباع، ورزش مستمر، عدم استفاده از دخانیات و … باعث میشود از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری کنید.

امروزه اکثر بیماری های قلبی درمان دارند و توسط پزشک متخصص قلب قابل درمان هستند. اگر در خانواده شما بیماری های قلبی ارثی است بهتر است برای درمان و پیشگیری همیشه تحت نظر پزشک قرار بگیرید، و انجام آزمایشاتی مانند نوار قلب و تست ورزش را به صورت دوره ای انجام دهید.

منشاء رماتیسم قلبی در سنین کودکی است. هنگامی که کودک دچار گلو درد میشود و والدین بی اعتنایی میکنند، التهاب گلو به داخل قلب میریزد و در سنین بزرگ سالی باعث بروز رماتیسم قلبی میشود. ممکن است کودکی در سنین خردسالی دچار این بیماری شود ولی در سنین بزرگ سالی علائم این بیماری بروز پیدا کند.

گشادی دریچه قلب می تواند مادر زادی و یا در اثر بیماری ها و عارضه های متفاوتی ایجاد شود. برای تشخیص میزان گشادی دریچه قلب انجام آزمایش اکو توصیه میشود.

دوره نقاهت پس از عمل قلب باز با توجه به شرایط هر فرد می تواند متفاوت باشد و نمی توان مدت زمان خاصی را مشخص کرد. اما به طور معمول زمانی بین 3-4 هفته استراحت لازم است. در این مدت بیمار می تواند فعالیت های روزانه خود را با احتیاط انجام دهد. اما از انجام فعالیت های ورزشی و یا دچار شدن به استرس باید به شدت پرهیز کنید.

با توجه به میزان گرفتگی رگ ها و محل دقیق گرفتگی رگ و همچنین میزان اهمیت رگ گرفته در سلامت کلی بدن. پزشک تصمیم میگیرد که از کدام روش درمانی استفاده کند.

به دلیل استفاده از استنت احتمال گرفتگی رگ در محل قبلی ضعیف است. اما در قسمت های دیگر رگ ممکن است گرفتگی رخ دهد. استفاده از رژیم غذایی سالم و مصرف کمتر چربی های اشباع باعث میشود از خطر گرفتگی رگ ها در امان باشید.

یک متخصص قلب مشکلات قلب و رگ های خونی را تشخیص و درمان می کند. این موارد عبارتند از: حمله قلبی. نارسایی قلبی.

ناراحتی قفسه سینه،حالت تهوع، سوء هاضمه، سوزش معده یا دل درد،دردی که به بازو گسترش می یابد، احساس گیجی یا سبکی سر، گلو درد یا درد فک، خرناس و تعریق از علائم و نشانه های قلب بد و بیمار می باشند.

یک متخصص قلب در درجه اول اختلالات قلب را تشخیص داده و آنها را با دارو درمان می کند. متخصصان قلب و عروق همچنین در شریان های قلب که از طریق زخم های سوراخ شده در کشاله ران کار می کنند ، مداخلات انجام می دهند ، اما آنها جراحی باز انجام نمی دهند.

خطر مبتلا شدن به نوع بیماری های قلبی با افزایش سن در افرادی که دارای پوست های رنگی می باشند همچون سیه پوست ها و افرادی که بالای 65 سال سن دارند بیشتر می باشد. البته آمارهای در دسترس نشان می دهد که خطر بیماری های قلبی در مردن بیشتر در سن 64 تا 65 سال می باشد و در خانم ها در سنین 70 تا 73 سال می باشد.