مطب دکتر صابری همدانی

شاید بیشتر ما عضله قلب را مهم ترین عضو بدن بدانیم. زیرا تمامی فعالیت های بدن تحت تاثیر این عضو است. به همین علت مراقبت از این اندام بسیار ضروری است. بهتر است با رعایت نکات کوچک و ساده از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کنیم زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. همانطور که میدانید آمار ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ میر به علت این بیماری هر روز در حال افزایش است، پس بهتر است با آگاهی از بیماری های قلبی و روش درمان آن به خود و خانواده خود کمک کنیم تا گرفتار این بیماری نشویم.به علت اهمیت این موضوع مسلما سوال های زیادی برای ما پیش می آید و به دنبال پاسخ این سوالات هستیم. اما پاسخ این پرسش ها را از کجا و چه کسی دریافت کنیم؟

دکتر رضا صابری همدانی یکی از پزشکان متعهد هستند که خود را در برابر کسانی که به ایشان مراجعه میکنند مسئول میدانند. ما در این صفحه قصد داریم که سوالات کاربران سایت و پاسخ متخصص قلب خوب در تهران را با شما به اشتراک بگذاریم تا سطح اطلاعات و دانش ما از بیماری های قلبی بیشتر شود. اگر شما هم سوالی در رابطه با بیماری های قلبی دارید می توانید از بهترین متخصص قلب سوالات خود را بپرسید و منتظر پاسخ ایشان باشید. در ادامه برخی سوالات کاربران و پاسخ متخصص قلب برای شما قرار داده شده است.

سوالات کاربران از متخصص قلب تهران

با سلام این سوال بسیار کلی است. در ابتدا باید میزان گرفتگی و تنگی رگ ها مشخص شود. اگر میزان گرفتگی کم و جزئی باشد روش های درمان دارویی توصیه و تجویز میشود. اما توجه داشته باشید روش های درمان دارویی اثر درمانی ندارد و بیشتر از پیشرفت بیماری جلوگیری میکند. اگر گرفتگی رگ ها از 70% بیشتر باشد باید با آنژیو پلاستی این گرفتگی ها را بر طرف کرد. در آخر اگر میزان گرفتگی ها زیاد و متعدد باشد با عمل جراحی قلب باز این گرفتگی ها از بین میرود.

خیر حتما نیاز به انجام عمل قلب باز نیست و بستگی به این دارد که تنگی در کدام قسمت رگ باشد و تا چه اندازه این رگ حائز اهمیت باشد. گاهی اوقات اگر رگ باز نشود درمان دارویی برایفرد تجویز میشود ولی گاهی اوقات برخی گرفتگی ها در قسمت هایی از رگ است که برای باز شدن آن حتما به عمل قلب باز نیاز است.

تحریم ها باعث شده که در تمام زمینه ها مشکلاتی به وجود آید. اما مشکلی در زمینه وارد نشدن این استنت ها نداریم و بیشتر مشکلات به علت انتقال پول و سیستم های بانکی است که البته ممکن است به علت همین مشکلات ممکن است وارد شدن این لوازم به تاخیر افتد. در حال حاضر استنت هایی با برند های جدید در حال عرضه به بازار است که ما این استنت ها را رد نمیکنیم و در جایگاه خود می تواند قابل قبول باشد.

خیر، در هنگام آنژیوپلاستی نیاز به همکاری بیمار داریم و به همین علت نمی توان بیمار را بی هوش کرد. در حین انجام آنژیوپلاستی از بیمار درخواست میشود برخی فعالیت ها مانند سرفه زدن،نفس کشیدن و … را انجام دهد.

خیر و بسیاری از بیماران دیابتی مورد آنژیوپلاستی قرار میگیرند و از این بابت مشکلی نیست. اما تصمیم گیری در مورد آنژیوپلاستی بیماران دیابتی کمی متفاوت است. تصمیم گیری در مورد آنژیوپلاستی بیماران دیابتی کمی حساس تر است.

با عرض سلام. علائم و وظعیت بالینی شما باید بررسی شود. درست است که شما سن کمی دارید اما با این حال این موضوع نمی تواند دلیل قطعی برای عدم ابتلا به بیماری قلبی باشد. اما نفس تنگی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. بیماری های ریوی، مسائل هورمونی، کم خونی و حتی مشکلات مربوط به تیروئید می تواند دلایل تنگی نفس باشد. شاید ساده ترین دلیل تنگی نفس فردی، اضافه وزن و عدم تحرک فیزیکی باشد. بنا بر این شما باید توسط پزشک ویزیت شوید تا علت تنگی نفس شما تشخیص داده شود.

سلام خدمت شما همراه گرامی. در جواب پرسش شما باید بگویم خیر. بیماری رماتیسم قلبی، بیماری اکتسابی است که به علت وجود عفونت استروپکوک و عدم درمان درست و کامل این عفونت به وجود می آید. بیماری رماتیسم قلبی ارثی نیست و احتمال انتقال آن از مادر به جنین وجود ندارد. اما بهتر است قبل از اقدام به بارداری به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید و چکاپ های لازم را انجام دهید.