استنت های از بین برنده دارو

استنت های از بین برنده دارو چگونه کار می کنند؟

در مقاله های قلبی مرکز قلب دکتر صابری همدانی بارها به استنت گذاری اشاره کرده ایم و عنوان داشته ایم که چرا در برخی از مواقع برای این روش درمانی جهت درمان بیماری های قلبی استفاده می شود. امروز می خواهیم به این موضوع بپردازیم که استنت های از بین برنده دارو چگونه کار می کنند؟

استنت گذاری در برابر بیماری عروق کرونر

زمانیکه شما دچار بیماری عروق کرونر می شوید این مسئله باعث می شود تا عروق کرونر شما توسط پلاک باریک شود،این وضعیت می تواند جریان خون به قلب شما را قطع کند. اگر قلب شما نتواند به اندازه کافی خون غنی از اکسیژن دریافت کند ممکن است به بیماری های قلبی دچار شوید یعنی اینکه بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستید.

اگر CAD دارید، متخصص قلب تهران ممکن است استفاده از استنت را برای درمان به شما توصیه کند. در طی روشی به نام آنژیوپلاستی کرونر ، یک فوق تخصص آنژیوپلاستی استنت را در شریان کرونر شما قرار می دهد. استنت یک لوله کوچک ساخته شده از مش فلزی است. این ماده برای حمایت از دیواره های شریان شما و جلوگیری از انسداد پلاک در جریان خون شما طراحی شده است. که می تواند به جریان خون شما در قلب کمک کند.

تحقیقات پزشکی نشان داده اند که حدود 40 درصد افرادی که آنژیوپلاستی را بدون استنت انجام می دهند، مجدداً توسط پزشک به آن ها این دو روش توصیه می شود. این به این معنی است که یک شریان پس از جراحی دوباره باریک می شود. این مقدار با استفاده از استنت برهنه به حدود 30 درصد کاهش می یابد. در صورت استفاده از استنت پاک کننده دارو به کمتر از 10 درصد می رسد.
یک استنت پاک کننده دارو با داروی آزاد کننده زمان پوشانده شده است. آن دارو به تدریج در رگ خونی شما آزاد می شود تا از انسداد مجدد آن جلوگیری کند.

استنت های از بین برنده دارو چگونه کار می کنند؟
استنت گذاری بیماری عروق کرونر

استنت های از بین برنده دارو چگونه کار می کنند؟

درباره اینکه استنت های از بین برنده دارو چگونه کار می کنند؟ باید بگوییم که،فوق تخصص آنژیوپلاستی می تواند با استفاده از روش آنژیوپلاستی کرونر، یک استنت را در شریان های کرونر شما قرار دهد. برای این روش، شما احتمالاً فقط به بی حس کننده موضعی نیاز خواهید داشت. ممکن است انجام آن 30 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.
برای شروع، جراح یک برش کوچک در کشاله ران یا بازو ایجاد می کند. آنها یک کاتتر کوچک با یک بالون و استنت روی نوک را در برش وارد می کنند. با استفاده از رنگ های خاص و تکنیک های پیچیده تصویربرداری، آنها کاتتر را از طریق بدن و به داخل شریان کرونر باریک شما هدایت می کنند.

سپس آنها بادکنک را باد می کنند تا رگ شما را گشاد کرده و تجمع پلاک ها را کنار بگذارند. با باد شدن، بالون استنت را گسترش می دهد تا شریان شما را باز نگه دارد. در مرحله بعدی، جراح بالون و کاتتر را خارج می کند در حالی که استنت را پشت سر می گذارد.

اگر جراح قلب یک استنت شستشو دهنده دارو را وارد کند، دارو مستقیماً وارد رگ شما می شود. این دارو به شما کمک می کند تا بافت اسکار در داخل استنت شکل نگیرد و رگ خونی شما دوباره باریک شود. همچنین ممکن است بعد از عمل نیاز به مصرف داروهای اضافی از جمله داروهای رقیق کننده خون داشته باشید.

مزایای استنت از بین برنده دارو چیست؟

استنت های کرونر با مواد مخدر می توانند از تجمع پلاک جلوگیری کرده، جریان خون خوبی را در قلب شما ایجاد کرده و درد قفسه سینه را تسکین دهند. همچنین ممکن است احتمال حمله قلبی را کاهش دهند. روش قرار دادن استنت بسیار کمتر از عمل بای پس کرونر است که معمولاً برای افرادی که بیش از دو رگ باریک دارند توصیه می شود. بیشتر افراد پس از قرار دادن استنت در طی چند روز بهبود می یابند. در مقابل، بهبودی شما از جراحی بای پس کرونر ممکن است شش هفته یا بیشتر طول بکشد. استنت می تواند به شما کمک کند تا بتوانید سریعتر به برنامه منظم خود برگردید.

استنت گذاری بیماری عروق کرونر
مزایای استنت از بین برنده دارو

خطرات استنت از بین برنده دارو

اکثر افراد با خیال راحت استنت های از بین برنده دارو را تحمل می کنند. اما مانند هر روش پزشکی آنژیوپلاستی عروق کرونر و استنت گذاری برخی از خطرات را شامل می شوداز جمله:

  • واکنش آلرژیک به ماده بیهوشی
  • آسیب کلیه ناشی از رنگ
  • خونریزی یا لخته شدن
  • آسیب به رگ خونی شما
  • اسکار رگ خونی شما
  • عفونت
  • ریتم غیر طبیعی قلب(آریتمی)
  • حمله قلبی یا سکته مغزی

در صورت تشکیل بافت اسکار پس از استنت گذاری، متخصص قلب ممکن است نیاز به تکرار روش داشته باشد. هرگونه درد قفسه سینه را فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. این می تواند نشانه یک عارضه جدی باشد.

برای محافظت از سلامت قلب چه باید کرد؟

عوامل خطرزا رایج برای بیماری های قلبی شامل کلسترول بالا، فشار خون بالا و اضافه وزن هستند. با انجام عادت های سالم می توانید به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به عروق مسدود شده یا حمله قلبی را کاهش دهید. مثلا: یک رژیم غذایی مغذی و ورزش منظم می تواند کمک زیادی به تقویت و سلامت قلب شما کند.

اگر مبتلا به CAD هستید برای درمان آن و جلوگیری از عوارض، دستورالعمل های دکتر قلب خود را دنبال کنید. استنت های از بین برنده دارو برای افرادی که یک یا دو رگ کرونر باریک دارند گزینه خوبی است، اما آنها تنها بخشی از راه حل هستند.

همچنین ممکن است لازم باشد از استاتین ها، آسپرین یا سایر داروها استفاده کنید. داروهای خود را طبق تجویز پزشک مصرف کنید و توصیه های آنها را برای یک سبک زندگی سالم برای قلب دنبال کنید.

برای محافظت از سلامت قلب چه باید کرد؟
خطرات استنت از بین برنده دارو
در نهایت اینکه

برای اینکه بیشتر بدانید که استنت های از بین برنده دارو چگونه کار می کنند؟ و کار اصلی آن ها چیست می توانید با مشاوران و پزشکان ما از طریق سایت drsaberihamedani.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سئوالات مربوط به استنت های از بین برنده دارو چگونه کار می کنند؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”استنت های از بین برنده دارو چه چیزی را شستشو می دهند و از بین می برند؟” number=”1″]همانطور که در حال حاضر در عمل بالینی از این روش استفاده می شود ، استنتهای از بین برنده دارو به استنتهای فلزی گفته می شود که دارویی را که برای محدود کردن رشد بافت اسکار نئوآنیمال طراحی شده است ، شستشو می دهد ، بنابراین احتمال تنگی مجدد استنت را کاهش می دهد. اولین آزمایش موفقیت آمیز مربوط به استنت های شستشو دهنده سیرولیموس بود.[/faq_item][faq_item title=”آیا استنت های از بین رونده دارو حل می شوند؟” number=”2″]استنت حل کننده قلب Absorb اولین و تنها دستگاه در نوع خود است. استنت از بین برنده دارو کرونر است که با گذشت زمان به طور کامل در بدن حل می شود. Absorb با باز نگه داشتن رگ بیمار برای بازگرداندن جریان خون، بیماری شریان کرونر را درمان می کنداما پس از بهبود شریان حل شده و از بین می رود.[/faq_item][faq_item title=”فواید استنت شستشوی دارویی چیست؟” number=”3″]استنت های کرونر با مواد مخدر می توانند از تجمع پلاک جلوگیری کرده، جریان خون خوبی را در قلب شما ایجاد کرده و درد قفسه سینه را تسکین دهند. همچنین ممکن است احتمال حمله قلبی را کاهش دهند.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *