تاثیر کرونا بر قلب

آیا ویروس کرونا می تواند در دراز مدت به قلب آسیب برساند؟

خب شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا و بروز ویروس کرونا انگلیسی سوالات زیادی مبنی بر اینکه آیا ویروس کرونا می تواند در دراز مدت به قلب آسیب برساند؟ توسط بسیاری از افرادی که دچار بیماری های قلبی مختلف می باشند از ما پرسیده شده است. به همین منظور در این مقاله می خواهیم به تاثیر کرونا بر قلب اشاره داشته باشیم و به چند نمونه از سوالات شما دوستان درباره کرونای انگلیسی پاسخ دهیم.

خطرات کرونا برای بیماران قلبی

همانطور که می دانید ویروس کویید 19 یا همان کرونا که چند وقتی می شود نوع انگلیسی آن نیز رو نمایی کرده است چیزی نزدیک به یک سال می شود که کل جهان را درگیر کرده است و برای سلامت افراد مشکلاتی را فراهم کرده است.

در این بین افرادی هستند که دچار بیماری های قلبی مختلف می باشند که باید مراقبت های زیادی در برابر این ویروس از خود داشته باشند.

در این مقاله توصیه هایی برای آن دسته از دوستانی که دچار بیماری قلبی می باشند داریم و می خواهیم به این مسئله بپردازیم که آیا ویروس کرونا می تواند در دراز مدت به قلب آسیب برساند؟ یا خیر؟!

تاثیر کرونا بر قلب

شیوع این ویروس خطرناک در طول این یک سال توانسته جان هزازن انسان را بگیرید و هزاران نفر را نیز مبتلا کند.

پزشکان و سازمان هایی که بیشتر با این بیماری درگیر می باشند و از نزدیک شاهد وقایع هستند سعی کرده اند با شیوه های مختلف کاری انجام دهند که روند پیشرفت این ویروس را در افراد مختلف از جمله آن هایی که دچار مشکلات قلبی و بیماری های خاص می باشند به گونه ای کنترل کنند.

متاسفانه آمارهای پزشکی در کل دنیا نشان داده اند که چیزی نزدیک به 40% از افرادی که به خاطر بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری شده اند مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی یا عروق مغزی می باشند.

از آنجایی که مبتلا شدن این افراد به این ویروس می تواند درصد خطر بیشتری نسبت به افراد سالم تر داشته باشد تنها توصیه ای که میتوان به این دسته از دوستان کرد این است که در خانه بمانند و تمام پروتوکل های مروبط به این ویروس را به بهترین شکل ممکن رعایت کنند.

آیا ویروس کرونا می تواند در دراز مدت به قلب آسیب برساند؟
تاثیر کرونا بر قلب

پاسخ به پرسش های مطرح شده کرونا انگلیسی

با توجه به اینکه حجم پرسش ها به اندازه ای است که نمی توان به تک تک دوستان به طور شخصی پاسخ داد.

بنابراین بر آن شدیم تا با ارائه فیلم زیر توسط دکتر صابری همدانی متخصص قلب تهران و دکتر قلب تهران پاسخ های مربوط به سوالاتی که در زمینه ویروس کرونای انگلیسی و اینکه آیا ویروس کرونا می تواند در دراز مدت به قلب آسیب برساند؟ مطرح کرده اید را عنوان کنیم.

راههای تاثیر کرونا بر روی قلب و بیماران قلبی

  1.  کارکرد بیشتر قلب
  2.  سیسیتم ایمین ضعیف
  3.  خطر حمله قلبی

سه مورد عنوان شده در متن بالا از مهم ترین راه هایی است که ویروس کرونا می تواند روی قلب شما تاثیر بگذارد. در ادامه درباره هر یک از این راه ها به اختصار توضیحاتی را عنوان کرده ایم.

  • کارکرد بیشتر قلب

می دانید که این ویروس خطرناک بر روی ریه ها بیشترین تاثیر را دارد و به نوعی می توان گفت که هدف اصلی آن ریه های شما می باشد.

بنابراین در این مورد کار قلب زیاد خواهد شد چرا که قلب باید اکسیژن هایی که مناطق مختلف بدن می رسند را حمایت کند. اگر میزان این اکسیژن ها کم باشد فشار زیادی به قلب وارد خواهد شد و این مسئله موجب می شود تا قلب شما به سختی کار کند.

این حجم بار اضافی که قلب باید تحمل کند تا اکسیژن های مناطق مختلف بدن را مورد حمایت قرار دهد برای آن دسته از افرادی که دچار بیماری نارسایی قلبی می باشند نشان دهنده شدید شدن مشکلات زیادی است و این یکی از راه هایی است که باعث می شود ویروس کرونا بتواند بر روی بیماران فلبی و عروقی تاثیر زیادی داشته باشد.

تاثیر کرونا بر روی قلب و بیماران قلبی
راههای تاثیر کرونا بر روی قلب و بیماران قلبی
  • سیستم ایمنی ضعیف تر

مسئله بعدی راه های تاثیر کرونا بر بیماران قلبی  ضعیف شدن سیستم ایمین بدن می باشد. طبیعتا افرادی که دچار مشکلات و بیماری های قلبی مختلف می باشند دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند که این مسئله با افزایش سن نیز بیشتر خواهد شد.

سلول های ایمنی بدن این افراد بسیار ضعیفتر از سایر افرادی است که به ویروس کرونا مبتلا می شوند و شرایط پزشکی مزمن مخصوصا در این بیماران می تواند بر روی ایمنی اثر منفی داشته باشد، همین مسئله بیماران قلبی را در برابر کرونا آسیب پذیرتر می کند.

  • خطر حمله قلبی

آخرین راه تاثیر ویروس کرونا در بیماران قلبی، افزایش حمله قلبی می باشد. این ویروس خطرناک بر روی پلاک های چربی که در برخی شریان های بیماران قلبی به وجود می آیند رخنه کرده و باعث انسداد شریان و حمله قلبی می شوند.

این عمل باعث می شود که پلاک ها ثبات خود را از دست بدهند. انتقال این پلاکها به شریانهای قلبی از طریق خون و با فشار خون بالا خطرات بالقوه ای را برای بیماران قلبی عروقی ایجاد می کند که با انسداد شریان های قلبی رو به رو شوند و در معرض حمله قلبی قرار بگیرند، ممکن است این ویروس نیز چنین تاثیری را داشته باشد.

ویروس کرونا
خطرات کرونا بر روی قلب و بیماران قلبی
در نهایت اینکه

ما در مرکز قلب دکتر صابری همدانی سعی کرده ایم تا درباره اینکه آیا ویروس کرونا می تواند در دراز مدت به قلب آسیب برساند؟ آنچه که باید دوستان عزیزی که به بیماریهای قلبی مبتلا می باشند و چه آنهایی که درگیری با بیماری های قلبی ندارند بدانند را در اختیارتان قرار دهیم.

شما دوستان و همراهان مرکز قلب دکتر صابری همدانی می توانید برای اینکه نسبت به این ویروس و تاثیراتش بر قلب بیشتر اطلاعات داشته باشید با ما از طریق سایت drsaberihamedani.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سئوالات مربوط به تاثیر کرونا بر قلب” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”میانگین سنی که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در آن بیشتر می باشد چه سنی است؟” number=”1″]خب با توجه به آمارهای پزشکی در دسترس می توان گفت که سن 50 سالگی میانگین سنی است که ممکن است شما به بیماری قلبی و عروقی مبتلا شوید. [/faq_item][faq_item title=”کدام یک از بیماری های قلبی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟” number=”2″]تمام بیماری ها و مشکلات قلبی خطرناک هستند و در این روزها افرادی که به بیماری های قلبی دچار می باشند باید خیلی مراقب باشند. اما شایع ترین بیماری قلبی کهریسک مبتلا شدن به کرونا را افزایش می دهد بیماری نارسایی قلبی می باشد.[/faq_item][faq_item title=”آیا این احتمال وجود دارد که بر اثر کرونا به بیماری قلبی مبتلا شویم؟” number=”3″]متسفانه باید بگوییم که چیزی نزدیکم به 20% افرادی که مبتلا به ویروس کویید 19 می شوند به بیماری آسیب عضله قلب نیز دچار می شوند.[/faq_item][/faq]

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *