علائم بیماری قلبی ریوی

بارزترین علائم بیماری قلبی ریوی

همانطور که می دانید بیماری های قلبی و ریوی از جمله بدترین و خطرناک ترین بیماری هایی هستند که افراد در طول زمان های مختلف ممکن است به آن دچار شوند و خیلی از کسانی هم که برای درمان به بهترین متخصص های درمان قلب و ریه مراجعه می کنند با این حرف مواجه می شوند که اگر زودتر آمده بودید خیلی از نظر درمان و رسیدگی کارشان جلو می افتاد و از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری می شد.

زیرا بسیاری از افراد از بارزترین علائم بیماری های قلبی و ریوی خود اطلاعی ندارند و صرفا با احساس دردهای جزئی که در بخش قفسه سینه احساس می کنند، تصور می کنند امری کم اهمیت است و نیازی به چک آپ و بررسی پزشک ندارد. اما قلب و ریه برای عملکرد صحیح در بدن به یکدیگر نیازمندند و به همین دلیل بهترین متخصص قلب به درمان و بررسی هر دو مورد تمرکز دارد.

به همین علت مجموعه های درمانی ما تحت نظر بهترین متخصص قلب در تهران، که دکتر صابری همدانی متخصص قلب با سابقه کاری درخشان، با مجموعه ای برنامه های سرپایی و همچنین تجهیزات پیشرفته پزشکی، به راحتی هرگونه ناهنجاری و عارضه موجود در قلب و ریه را تشخیص داده و بهترین راهکارها را جهت درمان و رفع ناهنجاری ها به افراد ارائه می دهد.

بنابراین خوب است که برای یک دفعه هم که شده به فکر سلامت مهم ترین عضو بدن یعنی قلب و ریه باشید و برای اطمینان یافتن از سلامتی کامل به کلینیک دکتر صابری همدانی متخصص قلب مراجعه کنید تا در مورد بارزترین علائم بیماری قلبی ریوی به شما آگاهی و اطلاعات کافی دهند و به عبارتی از بروز علائم و مشکلات قلب پیشگیری کنید

بارزترین علائم بیماری قلبی ریوی
انسداد مزمن ریه

علائم بیماری قلبی ریوی

خیلی از افراد در مورد علائم و ویژگی های بارز بیماری قلبی ریوی نمی دانند و ممکن است به دلیل ناآگاهی در این مورد، سلامت خود و اطرافیانشان را به خطر بیاندازند. به عنوان مثال دیابت یکی از عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی است و افراد مبتلا به دیابت باید نسبت به سایر افراد سالم، بیشتر نگران سلامت قلب و عروق خود باشند.

این افراد باید تحت مراقبت و نظارت دقیق پزشک قرار بگیرند تا در صورت وخامت پیدا کردن بیماری، پزشک در مدت زمانی کوتاه علت بیماری را تشخیص داده و برای درمان فرد دارو یا مراحل درمان را توصیه می کند. برخی از عوامل خطر که سلامت قلب و ریه افراد را به خطر می اندازد عبارت است از:

  • سن بالا: مشکلات و بیماری های قلب و ریوی اغلب در سنین بالا و در افراد مسن بیشتر از دیگران اتفاق می افتد و با توجه به این که سیستم ایمنی خیلی از افراد مسن به مرور زمان ضعیف تر شده و نمی توانند در مقابل سکته های قلبی، حمله های عصبی و … مقاومت کنند جان خود را از دست می دهند.
  • سابقه خانوادگی: خیلی از افرادی که به علت بیماری قلب و مشکلات ریوی جان خود را از دست می دهند، ممکن است سابقه خانوادگی بیماری های قلبی زودرس داشته باشند و به دلیل مسائل ژنتیکی بیماری های عروقی و ریوی بدون علت و بیماری زمینه ای خاصی، بروز پیدا کند.
  • فشار خون بالا، افزایش چربی خون، سیگار کشیدن های مداوم، کم تحرکی و اختلال در عروق مانند انعقاد خون و … همگی دلایل مهمی برای این است که باید هر چه سریع تر برای ویزیت یک پزشک متخصص قلبی ریوی اقدام کنید تا از سلامت کامل خود آگاه شوید.

تفاوت علائم بیماری قلبی ریوی زنان و مردان

علائم بیماری های قلبی عروقی ممکن است در زنان و مردان متفاوت باشد. زیرا عوامل مختلفی که بر روی فشار خون، قند، استرس و … آن ها اثر می گذارد ممکن است به یک میزان و یک نوع در بدن مشاهده نشود. به عنوان مثال، مردان بیشتر درد سینه دارند و ناحیه قفسه سینه آن ها در مواقعی که بیماری قلبی و ریوی پیدا میکنند، درد می گیرد. زنان به احتمال زیاد علائم دیگری همراه با ناراحتی قفسه سینه مانند تنگی نفس، حالت تهوع و خستگی مفرط نیز دارند.

علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

برخی از علائم دیگر بیماری های قلبی ریوی شامل درد در نواحی قفسه سینه، بی حسی، ضعف یا سردی پاها و بازوها، درد در گردن، فک صورت، عضلات گلو و درد در ناحیه بالای شکم یا کمر. از جمله بارزترین علائم بیماری قلبی می باشند.

ممکن است تا زمانی که دچار حمله قلبی، آنژین، سکته مغزی یا نارسایی قلبی نشوید، بیماری قلبی عروقی تشخیص داده نشود. مهم است که مراقب علائم قلبی عروقی باشید و نگرانی های خود را با پزشک خود در میان بگذارید. بیماری قلبی عروقی را گاهی اوقات با ارزیابی منظم می توان زودتر از زمان درمان، پیشگیری کرد و دیگر نیازی به عمل های جراحی طاقت فرسا نخواهد بود.

دکتر صابری همدانی متخصص قلب تهران، با کادر درمانی حرفه ای و خوش رو؛ بعد از ویزیت بیماران از آن ها آزمایشات و تست های لازم را گرفته تا با تشخیص دقیق پزشکی بهترین راهکارهای درمانی را به بیماران ارائه می دهد. همچنین قابل ذکر است که عمل های جراحی که خیلی از افراد به دلیل کهولت سن و یا عدم تحمل درد، جان خود را از دست می دهند، آخرین اولویت و گزینه آخر انتخابی متخصص قلب و عروق دکتر صابری همدانی می باشد.

تشخیص بیماری قلبی ریوی
خطر بیماری قلبی ریوی

قاعده و اصول عملکرد طبیعی قلب

قلب انسان مهم ترین عضو در بدن می باشد که همان طور که می دانید وظیفه آن پمپاژ خون به کلیه نقاط بدن است. قلب انسان به طور متوسط در هر دقیقه 60 الی 1000 دفعه می تپد و خون را در بدن به گردش در می آورد که همین موضوع باعث می شود که اکسیژن و مواد غذایی به همه اندا ها برسد و مواد زائد هم به طور طبیعی دفع شود.

پس همانطور که مشاهده می کنید در صورتی که به قلب انسان کوچک ترین ضرر و آسیبی برسد، در بیشتر اندا های داخلی بدن اختلال ایجاد شده و سلول ها، رگ ها و … نمی توانند عملکرد درست و صحیحی از خود نشان دهند. بسیاری از مشکلات و بیماری قلبی ریوی را می توان با کمی تغییر در سبک زندگی، انتخاب غذاهای مقوی و دوری از محیط های استرس زا، درمان کرد و دیگر مجبور به مصرف داروها و قرص های مختلف نشوید.

پیشگری از ابتلا به بیماری های قلبی ریوی

باتوجه به توصیه های پزشکی دکتر صابری همدانی برای پیشگری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و ریوی، به خصوص افرادی که دیابت نیز دارند، نکات زیر را مطالعه فرمایید و با رعایت آن ها دیگر نگران بسته شدن رگ ها و دردهای ناشی از عملکرد نادرست قلبتان نباشید.

  • حتما کلسترول خون خود را کاهش دهید. زیرا کلسترول نوعی چربی است که در گسترش تصلب شرایین نقش مهم و موثری دارد و بعد از رسوب کردن در دیواره رگها باعث تنگی و بسته شدن سرخرگ ها می شود که یکی از عوامل مهم در بیاری های قلبی و عروقی به شمار می رود، بنابراین از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنید و تحت مراقبت و نظارت پزشک، از بیماری قلبی جلوگیری کنید.
  • فشار خون خود را به طور منظم کنترل کنید. زیرا فشار خون بالا به عضلات قلب فشار وارد کرده و آسیب های مختلفی به اندام های بدن وارد می شود.

یکی از مواردی که موجب افزایش فشار خون می شود معضل چاقی است که در این ایام قرنطینه باید حواستان باشد که اضافه وزن موجب افزایش مقاومت سلول های بدن در برابر انسولین می شود، پس در صورتی که اضافه وزن دارید با یک متخصص رژیم صحبت کنید و وزنتان را به تناسب برسانید.

  • سیگار کشیدن یکی دیگر از عواملی است که موجب بیماری های قلبی، عروقی و ریوی می شود، زیرا استعمال دخانیات ضربان قلب را افزایش داده و فشار خون را تا حد زیادی بالاتر از حد مجاز می برد. سیگار بر روی عوامل انعقادی و غلظت خون تاثیر گذاشته و موجب تشکیل لخته و بسته شدن سرخرگ ها می شود، بنابراین توصیه ما این است که سریع تر برای ترک سیگار به مراکز مربوطه مراجه کنید تا مشکلاتی اعم از سرطان، و برای افراد دیابتی قطع عضو، رخ ندهد.
  • قند خون خود را نیز به طور مرتب کنترل کنید و فعالیت های بدنی مانند ورزش، هر چند کوتاه را جزء برنامه های روزانه و یا هفتگی خود قرار دهید زیرا به باز شدن عروق و رگ ها کمک می کند و عمل خونرسانی بهتر از قبل انجام می شود.
راه پیشگیری از بیماری قلبی ریوی

جمع بندی

اگر می خواهید بدنی سالم، مقاوم و بدون هیچ گونه بیماری در ناحیه قلب، عروق و ریه نداشته باشید به توصیه های متخصص قلب، اقای دکتر صابری همدانی توجه کنید و در صورتی که بارزترین علائم بیماری های قلبی و ریوی را مشاهده کردید برای وقت ویزیت و ملاقات تماس گرفته تا سلامت خود را تا آخر عمر تضمین کنید.

[faq title=”سئوالات مربوط به بارزترین علائم بیماری قلبی ریوی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”بهترین آزمایش برای دیدن مشکلات قلبی چیست؟” number=”1″]این روش بهترین روش برای تشخیص بیماری عروق کرونر قلمداد می شود – شرایطی که عروق اطراف قلب را تحت تأثیر قرار می دهد. در طول آزمایش ، یک لوله انعطاف پذیر طولانی به نام کاتتر به داخل رگ خونی در کشاله ران یا بازو وارد می شود.[/faq_item][faq_item title=”قبل از حمله قلبی چه اتفاقی می افتد؟” number=”2″]علائم و نشانه های حمله قلبی متداول عبارتند از: فشار ، گرفتگی ، درد ، یا احساس فشار یا درد در قفسه سینه یا بازوها که ممکن است به گردن ، فک یا پشت گسترش یابد. حالت تهوع ، سوء هاضمه ، دل درد یا شکم درد. کوتاه بودن بری[/faq_item][faq_item title=”آیا سرکه سیب می تواند عروق شما را تمیز کند؟” number=”3″]برخی از افراد از سرکه سیب برای بیماری شریان محیطی استفاده می کنند که یکی از عوارض شایع تصلب شرایین است. متأسفانه هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند از بروز این اختلالات جلوگیری کند یا آنها را درمان کند.[/faq_item][/faq]

4 دیدگاه دربارهٔ «بارزترین علائم بیماری قلبی ریوی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *