علائم درد قفسه سینه و GERD

درد قفسه سینه و GERD

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه می تواند شما را به این فکر فرو ببرد که آیا دچار حمله قلبی شده ام؟. در صورتیکه ممکن است علائم آن خبر از ریفلاکس اسید بدهند. ما امروز در مرکز قلب دکتر صابری همدانی می خواهیم بیشتر درباره درد قفسه سینه و GERD با شما صحبت کنیم.

ناراحتی قفسه سینه همیشه نشان از حمله قلبی نیست گاهی نشان دهنده بیماری ریفلاکس معده (GERD) می باشد که غالباً درد قفسه سینه غیر قلبی (NCCP) نامیده می شود.

درد قفسه سینه غیر قلبی یا NCCP می تواند درد آنژین را تقلید کند، که به عنوان درد قفسه سینه از قلب تعریف می شود.

یادگیری روش هایی برای تشخیص انواع مختلف درد قفسه سینه ممکن است خیال شما را راحت کند و به شما کمک کند تا ریفلاکس اسید خود را به طور موثرتری درمان کنید.

اما مهم است که به یاد داشته باشید که علائم حمله قلبی باید بسیار جدی گرفته شوند. از آنجا که حمله قلبی نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد ، اگر در مورد دلیل درد قفسه سینه خود مطمئن نیستید حتما به بهترین متخصص قلب مراجعه کنید.

محل درد قفسه سینه

درد قلبی قفسه سینه و NCCP هر دو می توانند در پشت استخوان سینه شما ظاهر شوند و تشخیص این دو نوع درد را دشوار می کند. درد قفسه سینه در قلب بیشتر از درد مربوط به رفلاکس است که به سایر قسمت های بدن شما سرایت می کند. این مکان ها شامل موارد زیر است:

  • بازوها، به ویژه قسمت بالای بازوی چپ
  • بازگشت
  • شانه ها
  • گردن
درد قفسه سینه و حمله قلبی
درد قفسه سینه

درد قفسه سینه ناشی از GERD ممکن است در بعضی موارد قسمت فوقانی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد، اما بیشتر اوقات در پشت جناغ شما قرار دارد یا فقط در زیر آن در ناحیه ای معروف به اپی گاستریوم قرار دارد. NCCP یا درد قفسه سینه غیر قلبی معمولاً با سوزش در پشت استخوان سینه شما همراه است و ممکن است در بازوی چپ احساس نشود. اسپاسم مری، سفت شدن عضلات اطراف لوله غذا است. این موارد زمانی اتفاق می افتد که ریفلاکس اسید یا سایر موارد پزشکی باعث آسیب در مری شود. به نوبه خود، این اسپاسم ها می توانند باعث درد گلو و ناحیه فوقانی قفسه سینه شما نیز شوند.

درد قفسه سینه چه حسی دارد؟

بدون شک بارها شده است که شما در سینه خود احساس درد کرده باشید اما این احساس گذرا بوده باشد. اما جالب است بدانید که با ارزیابی نوع دردی که احساس می کنید ، ممکن است بتوانید تشخیص دهید که چه نوع دردی دارید.( درد قفسه سینه و GERD)

روش های رایج که مردم درد همراه با بیماری قلبی را توصیف می کنند عبارتند از:

  • اگر دچار NCCP شده باشید ممکن است احساس تیز بینی و حساسیت کنید.
  • افراد مبتلا به GERD ممکن است هنگام تنفس عمیق یا سرفه درد قفسه سینه به طور موقت داشته باشند
  • وقتی نفس عمیق می کشید ، میزان شدت درد قلبی ثابت می ماند.
  • ناراحتی قفسه سینه مربوط به ریفلاکس کمتر احساس می شود. ممکن است به نظر برسد که به سطح پوست شما نزدیکتر است و اغلب به صورت سوزش یا تیز بودن توصیف می شود.
چگونه وضعیت بدن می تواند بر علائم تأثیر بگذارد؟

خب تا به اینجا برایتان گفتیم که درد قفسه سینه و GERD به چه درد هایی گفته می شود و همیشه هم درد قفسه سینه نشان از بیماری های قلبی نیست. اما یک سوال می خواهیم اینجا مطرح کنیم و آن هم این است که آیا وضعیت بدن می تواند بر علائم و نشانه های بیماری قلبی تاثیر گذار باشد یا خیر؟!

تا به حال شده است که شما احساس درد، در قفسه سینه خود داشته باشید اما با یک تغییر بدنی دیگر خبری از آن درد نباشد؟! برای حل این مشکل و پیدا کردن پاسخ آن کاری انجام داده اید؟

  1. باید بگوییم که کشیدگی های عضلانی و درد قفسه سینه مربوط به GERD هنگام حرکت دادن بدن احساس بهتری دارند.
  2. علائم ریفلاکس اسید ، از جمله درد قفسه سینه و سوزش سر دل، وقتی بدن را به حالت نشسته یا ایستاده قرار دارد ممکن است بسیار بهتر شود.
  3. خم شدن و دراز کشیدن می تواند علائم و ناراحتی ریفلاکس را بدتر کند، خصوصاً بعد از خوردن غذا.
  4. درد قلبی قفسه سینه بدون در نظر گرفتن موقعیت بدن شما همچنان آسیب می بیند. بسته به شدت درد ، ممکن است در طول روز نیز بیاید و برود.
  5. NCCP همراه با سوء هاضمه یا عضله کشیده شده تمایل دارد.

بنابراین همانطور که مشاهده می کنید وضعیت بدن هم می تواند بر علائم و شدت درد قفسه سینه تاثیر گذار باشد.

درد قفسه سینه و GERD
علائم درد قفسه سینه و GERD

علائم مرتبط درد قفسه سینه و GERD

ارزیابی علائم دیگری که با درد قفسه سینه اتفاق می افتد می تواند به شما کمک کند درد قفسه سینه و GERD را از یکدیگر متمایز کنید.

درد مسئله قلبی می تواند شامل موارد زیر باشد

  1. سبک مغز
  2. سرگیجه
  3. عرق کرده
  4. حالت تهوع
  5. تنگی نفس
  6. بی حس در بازو یا شانه چپ

دلایل غیر قلبی، گوارشی درد قفسه سینه

دلایل غیر قلبی، گوارشی درد قفسه سینه می تواند شامل علائم مختلف دیگری باشد ، از جمله:

  • مشکل در بلعیدن
  • آروغ زدن یا آروغ زدن مکرر
  • احساس سوزش در گلو، قفسه سینه یا معده
  • طعم ترش در دهان ( ناشی از تجدید اسید )

تشخیص درد قفسه سینه و GERD

شما باید درد قفسه سینه را جدی بگیرید و با بهترین متخصص قلب در مورد علائم خود صحبت کنید. متخصص قلب ممکن است آزمایش EKG یا استرس را انجام دهد. اگر سابقه ابتلا به ریفلاکس ندارید ، ممکن است برای شما آزمایش خون را نیز تجویز کند.

به خاطر داشته باشید یک سابقه پزشکی کامل و آزمایش می تواند به متخصص قلب شما کمک کند تا دلیل درد قفسه سینه شما را پیدا کند و شما را در مسیر بهبودی قرار دهد.

درمان درد قفسه سینه و GERD

درد قفسه سینه که همراه با سوزش معده مکرر است با مهارکننده های پمپ پروتون (PPI) قابل درمان است. PPI نوعی دارو است که تولید اسید در معده شما را کاهش می دهد.

آزمایش طولانی مدت داروهای PPI می تواند به تسکین علائم کمک کند تا درد قفسه سینه مربوط به غیر قلب دیگر بخشی از زندگی شما نباشد.

همچنین ممکن است متخصص قلب توصیه کند انواع خاصی از مواد غذایی را که می توانند علائم را تحریک کنند مانند غذاهای سرخ شده، غذاهای پرادویه و مرکبات را قطع کنید.

اگر فکر می کنید درد قفسه سینه شما مربوط به قلب است ، به دنبال مراقبت های اضطراری باشید.

دلایل غیر قلبی، گوارشی درد قفسه سینه
تشخیص و درمان درد قفسه سینه و GERD
در نهایت اینکه

ما در مرکز قلب دکتر صابری همدانی سعی کرده ایم آنچه که باید شما درباره درد قفسه سینه و GERD بدانید را  در اختیارتان قرار دهیم. در صورتیکه هر گونه سوال در این زمینه برایتان مطرح می باشد می توانید با مشاوران ما از طریق سایت drsaberihamedani.com در میان بگذارید.

[faq title=”سئوالات مربوط به درد قفسه سینه و GERD” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”ریفلاکس اسید درد قفسه سینه چقدر می تواند ادامه داشته باشد؟” number=”1″]دعلائم ناراحت کننده دل درد می تواند دو ساعت یا بیشتر طول بکشد ، بسته به علت آن. سوزش معده ملایم که پس از خوردن غذای تند یا اسیدی اتفاق می افتد به طور معمول تا زمان هضم غذا ادامه دارد. اگر خم شوید یا دراز بکشید ، علائم سوزش سر دل نیز ممکن است چند ساعت پس از اولین بار ظاهر شود.[/faq_item][faq_item title=”آیا GERD می تواند باعث درد کمر و قفسه سینه شود؟” number=”2″]ریفلاکس شدید و درمان نشده می تواند عوارض جدی ایجاد کند: ازوفاژیت ریفلاکس. این یک التهاب در پوشش مری است که در اثر قرار گرفتن مزمن در معرض اسید معده ایجاد می شود. علاوه بر سوزش معده ، افراد مبتلا به ازوفاژیت ممکن است در پشت استخوان پستان احساس درد غرغرو کنند که ممکن است به پشت و گردن گسترش یابد.[/faq_item][faq_item title=”درد سینه از ریفلاکس کجاست؟” number=”3″]درد قفسه سینه ناشی از GERD ممکن است در بعضی موارد قسمت فوقانی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد ، اما بیشتر اوقات در پشت جناغ شما قرار دارد یا فقط در زیر آن در ناحیه ای معروف به اپی گاستر قرار دارد. NCCP معمولاً با سوزش در پشت استخوان سینه شما همراه است و ممکن است در بازوی چپ احساس نشود.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *