علائم قلب درد

درمان های خانگی برای درد قلب

بدون شک برای شما هم پیش آمده است که ناگهان در قلب خود احساس درد کنید اما دلیل آن را ندانید. طبیعی است که این مسئله برای شما نگران کننده باشد و همیشه به دنبال راهی برای حل این مشکل باشید. مراجعین بسیاری به مرکز قلب دکتر صابری همدانی پرسیده اند که درمان های خانگی برای درد قلب چیست؟ و آن ها در چنین شرایطی که در منزل هستند چه کارهایی را می توانند برای کاهش درد قلب خود انجام دهند.

درمان های خانگی

اگر تا به حال درد قلبی داشته اید حتما می دانید که این مسئله در بسیاری از موارد نگران کننده است. سوختگی قلب یا ناراحتی در نزدیکی قلب که به عنوان درد قلبی درک می شود، دلایل زیادی دارد. علت آن هرچه باشد شما می خواهید که در کوتاهترین زمن ممکن از آن درد خلاص شوید.

اگر میزان درد آنقدر شدید باشید که با درمان های خانگی برای درد قلب خود نتوانید کاری انجام دهید باید حتما به متخصص قلب تهران یا شهری که در آن زندگی می کنید مراجعه کنید.

در برخی مواقع شاید شما فکر کنید که دچار سکته قلبی شده اید و احساس کنید که به سادگی نمی توانید نفس بکشید و دچار تنگی نفس شده اید. در این مواقع مراجعه به متخصص قلب کاری است که باید انجام دهید.

چگونه درد قلب را درمان کنیم؟

خب قطعا این مسئله خیلی مهم است که بدانید چطور می توانید درد قلب خود را درمان کنید.

درمان های خانگی برای کنترل درد، نادر قفسه سینه ناشی از مشکلات گوارشی یا فشار ماهیچه ای است. درد واقعی قلب ممکن است ناشی از آنژین باشد، یک بیماری جدی که وقتی جریان خون به قلب شما کاهش می یابد رخ می دهد.

اگر درد قلبی داشته اید و با مراجعه به متخصص قلب برای شما آنژین تشخیص داده شده است ، طبق دستور فوق تخصص آنژیوپلاستی هر داروی تجویز شده ای را باید مصرف کنید.

درمان های خانگی برای درد قلب
خوراکی های مناسب برای کاهش درد قلب

درمان های خانگی برای تسکین سریع درد قفسه سینه

  • خوردن بادام
  • سرکه سیب
  • نوشیدنی گرم
  • کمپرس سرد

خوردن بادام

وقتی درد قلبی بعد از خوردن غذا ایجاد می شود ریفلاکس معده (مری) می تواند مقصر باشد. هر دو حالت ممکن است باعث درد شدید قفسه سینه شود. بسیاری از مردم ادعا می کنند که خوردن یک مشت بادام یا نوشیدن شیر بادام هنگام سوزش سر دل علائم را تسکین می دهد.

خب باید بگوییم که از نظر علم پزشکی این کار چندان حمایت نشده است. بادام خود یک ماده غذایی قلیایی است که از نظر تئوری ممکن است به تسکین و خنثی سازی اسید در مری کمک کند.

از طرف دیگر چربی به کا رفته در بادام بسیار زیاد است و ممکن است که مصرف آن در برخی افراد ایجاد ریفلاکس اسید شود. بنابراین باید بگوییم که غذاهای چرب باعث شل شدن اسفنکتر مری تحتانی و جریان اسید به سمت مری شود.

سرکه سیب

دومین روش درمان خانگی برای درمان درد قلب نوشیدن سرکه سیب می باشد. زمانیکه احساس کردید قلب شما درد می کند کافی است یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید.
ترکیبی که سرکه سیب را به خود می بخشد اسید استیک است. این ممکن است به تجزیه غذا و پشتیبانی از هضم غذا کمک کند.
سرکه سیب در بیشتر افراد عوارض جانبی ایجاد نمی کند. با این حال ، ممکن است خون شما را نازک کند و اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید باید با احتیاط مصرف شود.

نوشیدنی گرم

یکی از عمده ترین دلایل در قفسه سینه گاز است. شما می توانید با نوشیدن یک نوشیدنی گرم به سیستم گوارشی خود کمک کرده و نفخ را تسکین دهید.

مثلا خوردن یک فنجان چای هبیسکوس گرم از هضم غذا و سلامت قلب پشتیبانی می کند. تحقیقات پزشکی نشان داده اند که گل گیاه هبیسکوس به کاهش فشار خون کمک می کند و باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید می شود. Hibiscus به طور کلی به عنوان یک مصرف بی خطر شناخته می شود.

کمپرس سرد

درد قلب گاهی اوقات به دلیل کشیدگی عضلات سینه ایجاد می شود. وزنه برداری، زمین خوردن یا حتی همراه داشتن کودک یا سبد لباسشویی سنگین همگی در این امر شریک می باشند. کوستوکندریت، که التهاب دیواره قفسه سینه است اغلب منشأ درد شدید قفسه سینه است. استفاده از کمپرس سرد چند بار در روز در ناحیه آسیب دیده ممکن است به کاهش التهاب و تسکین درد قلب شما کمک کند.

مراجعه به متخصص قلب
زمان مراجعه به متخصص قلب

چه موقع به متخصص قلب مراجعه کنیم؟

متاسفانه برخی از دوستان فکر می کنند که روش های خانگی که به آن ها اشاره کرده ایم می توانند برای همیشه از شر درد قلب خلاص شوند اما باید بگوییم که شما نباید درمان های خانگی برای درد قلب را به عنوان درمان خط اول استفاده کنید. هر درد قفسه سینه که برای شما غیر معمول است باید از نظر متخصص قلب ارزیابی شود.

اگر درد قفسه سینه که به قلب شما زده است مداوم باشد و علائمی همچون موارد زیر را تجربه کرده اید باید حتما در کوتاهترین زمان ممکن خود را به متخصص قلب برسانید. چرا که ممکن است خدای نکرده دچر حمله قلبی شده باشید.

  • تهوع
  • تنگی نفس
  • تعریق

داروهای مکمل خانگی برای ارتقا سلامت کلی قلب

برخی از داروهای خانگی تسکین سریع درد قلبی ندارند اما برای بهبود سلامت قلب در طولانی مدت مفید می باشند. عوامل سبک زندگی مانند: رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزیجات، ورزش منظم و عدم استعمال دخانیات از مواردی هستند که برای بهبود سلامت قلب به شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد.

چندین مکمل دیگر نیز وجود دارند که به سلامت و قدرت قلب شما کمک می کنند. در نظر داشته باشید که کیفیت مکمل ها متفاوت است. این مکمل ها عبارتند از:

  1. اسیدهای چرب امگا 3
  2. آب انار
  3. سیر
  4. CoQ10
اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 در موارد زیر به شما کمک خواهند کرد

  1. خطر ابتلا به آریتمی قلبی را کاهش دهید
  2. سطح تری گلیسیرید خود را کاهش دهید
  3. پیشرفت آترواسکلروز را کاهش می دهد
  4. فشار خون خود را کاهش دهید
آب انار

افزودن آب انار به رژیم غذایی ممکن است برای قلب شما مفید باشد. انار سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به کنترل کلسترول کمک کرده و عروق شما را سالم نگه دارد.

آب انار ممکن است به کاهش کلسترول “بد” نیز در خون کمک کند و به جلوگیری یا کاهش تجمع پلاک در عروق کمک کند این مسئله باعث کاهش جریان خون در قلب شما می شود.

سیر

سیر یکی دیگر از مکمل هایی است که برای مقابله با مشکلات قلبی استفاده می شود. عصاره سیر می تواند به جلوگیری از تجمع پلاک ها در رگ ها و حتی معکوس شدن بیماری های قلبی کمک کند.

CoQ10

کوآنزیم Q10 (CoQ10) ماده ای است که بدن شما به طور طبیعی درست می کند و برای سلامت قلب بسیار مهم است. با افزایش سن، بدن این ماده را به صورت کمتری تولید می کند. مقادیر کم CoQ10 در بدن با نارسایی مزمن قلب مرتبط است. همچنین ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و از درد قفسه سینه ناشی از ورزش جلوگیری کند.

روش های تقویت کردن قلب
مکمل های تقویت کننده کامل قلب
در نهایت بدانید که

هر کس هر از گاهی درد اطراف قلب را تجربه می کند. درد قلب معمولاً به دلیل مشکلات گوارشی یا عضلات بیش از حد مالیده شده است، اما گاهی اوقات می تواند به دلیل وضعیت جدی تری ایجاد شود. بنابراین تنها روش های خانگی برای درد قلب نمی توانند به شما در بهبود کمک کنند.

از آنجا که تشخیص بین حمله قلبی یا آنژین و گاز بد مشکل است باید درد قلبی را همیشه جدی بگیرید و به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

اگرچه برخی از درمان های خانگی به خوبی مطالعه نشده اند، اما بیشتر آنها ملایم هستند و بعید است که عوارض جانبی ایجاد کنند. ترکیب داروهای خانگی با یک سبک زندگی سالم برای قلب ممکن است به تسکین درد و حفظ سلامت قلب کمک کند.

[faq title=”سئوالات مربوط به درمان های خانگی برای درد قلب” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه عواملی باعث درد قلب می شود؟” number=”1″]درد قفسه سینه ممکن است ناشی از آنژین یا حمله قلبی باشد. دلایل دیگر درد قفسه سینه می تواند شامل سوءهاضمه، ریفلاکس، کشیدگی عضلات، التهاب در مفاصل دنده نزدیک استخوان سینه و زونا باشد.[/faq_item][faq_item title=”چه زمانی باید نگران درد قفسه سینه باشیم؟” number=”2″]در صورت بروز درد شدید ناگهانی در قفسه سینه، بلافاصله باید با اورژانس تماس بگیرید به خصوص اگر درد بیش از 15 دقیقه طول بکشد. [/faq_item][faq_item title=”اولین کمک برای درد قفسه سینه چیست؟” number=”3″]یک آسپرین با قدرت منظم بجوید.آسپرین لخته شدن خون را کاهش می دهد، که می تواند به جریان خون از طریق شریان تنگ شده که باعث حمله قلبی می شود کمک کند.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *