تشخیص قلب درد عصبی

درمان قلب درد عصبی

دردهای عصبی یک بیماری شایع است که با علائم منفی و مثبت ذهنی مشخص می شود که از بی حسی تا درد ناتوان کننده را شامل می شود. دردهای عصبی می توانند تأثیر منفی قابل توجهی بر کیفیت زندگی بیمار داشته باشد. دارو درمانی به طور معمول اولین قدم در درمان این نوع بیماری می باشد. یکی از شابع ترین دردهای عصبی که در هر سنی ممکن است به آن دچار شوید قلب درد عصبی می باشد که ما می خواهیم در ادامه این مطلب اشاره ای به درمان قلب درد عصبی داشته باشیم.

قلب درد عصبی

بدون شک بارها شده است که شما هم در قفسه سینه خود احساس درد کنید تا جایی که حتی نفس کشیدن هم برایتان سخت و دشوار شده باشد.

جالب است بدانید که همین دردهای قفسه سینه سالانه چیزی نزدیک به 7 میلیون بیمار را روانه اورژانس های بیمارستان های مختلف می کند تا علت و دلیل اصلی آن را تشخیص دهند.

هر نوع دردی که شما در قفسه سینه خود احساس می کنید بدون شک غیر قابل تحمل می باشد ما همه آنها دلیل بر وجود بیماری خاصی همچون بیماری های قلبی نیست.

بیماری قلب درد عصبی می تواند شما را در هر سن و سالی که هستید تحت تاثیر قرار دهد و متاسفانه باید بگوییم که این مسئله عامل اصلی بسیاری از مرگ و میرها در اکثر کشورهای دنیا می باشد.

بنابراین نیاز است که با کوچکترین احساس درد، در قفسه سینه خود حتما به دکتر قلب تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنید تا با بررسی و معایناتی که بر روی شما انجام می شود تشخیص دهد که آیا شما دچار قلب درد عصبی می باشید یا مشکل دیگری دارید.

حمله قلبی
درد قفسه سینه

علائم قلب درد عصبی

قبل تر به این مسئله اشاره کردیم که قلب درد عصبی برای هر فردی در هر سن و سالی که باشد ممکن است اتفاق بیافتد. اما برای درمان قلب درد عصبی باید به این مسئله نیز اشاره داشته باشیم که علائم و نشانه های این بیماری در هر فرد متفاوت است.

برخی از افراد هستند که همیشه این احساس را دارند که در قفسه سینه خود درد شدیدی احساس می کنند اما برخی دیگر هر از چند گاهی چنین احساسی را دارد.

از علائم و نشانه هایی که ممکن است مربوط به قلب درد عصبی باشد می توانیم به مواردی همچون موارد زیر اشاره کنیم.

  • درد تیز و تیرکشیدن
  • درد مداوم قفسه سینه
  • گرفتگی یا انقباض غیرعادی و ناگهانی عضلات قفسه سینه
  • سوزش، بی حسی یا درد خفیف
  • درد خنجری
  • گرفتگی یا فشار بر قفسه سینه

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که سابقه بیماری قلب درد عصبی را نداشته اید باید خیلی مراقب باشید زیرا که اغلب افراد با مشاهده برخی از نشانه های عنوان شده بر این عقیده هستند که دچار حمله قلبی شده اند و به همین خاطر به اورژانس مراجعه می کنند.

اگر در بخش اورژانس طبق معایناتی که صورت میگیرد علت اصلی درد قفسه سینه شما را پیدا نکنند شما را بهترین متخصص قلب ارجاع خواهند داد و درباره دلایل احتمالی با شما و متخصص مربوطه صحبت خواهند کرد.

راه درمان قلب درد عصبی

حال که بار دیگر متوجه این مسئله شدید که قلب درد عصبی چیست؟ و چه علائم و نشانه هایی از خود را نشان می دهد می خواهیم به سراغ راه درمان قلب درد عصبی رفته و بیشتر درباره این موضوع با شما صحبت کنیم.

زمانی که شما دچار حملات عصبی و اضطراب می شوید بهترین راه درمان برای رفع مشکل پیش آمده درمان های حرفه ای است که نیاز است توسط متخصص قلب صورت گیرد.

بدون شک این موضوع را به خوبی می دانید که اگر این مشکلات برطرف نشوند زندگی همراه با مشکل زیادی را باید تجربه کنید.

در بسیاری از موارد، استفاده از دارو و درمان رفتاری-شناختی (CBT) در برطرف ‌کردن اختلال عصبی بسیار مؤثر است.

ناگفته نماند که مراحلی هم وجود دارد که شما می‌ توانید در خانه آن‌ها را انجام دهند تا علائم قلب درد عصبی را کاهش دهید.

درمان قلب درد عصبی
قلب درد عصبی

حملات قلبی

قلب درد عصبی ممکن است که نشان از حمله قلبی باشد که شما به آن دچار شده اید. اما راه تشخیص صحیح این مسئله چیست؟ خب باید بگوییم که برای تشخیص حملات قلبی راههای مختلفی وجود دارد.

تشخیص حملات قلبی

یکی از راه های تشخیص حملات قلبی معاینات بدنی می باشد.

معاینات بدنی

متخصص یا دکتر قلبی که شما به او مراجعه کرده اید به بررسی وضعیت فشار خون، ضربان قلب، مشکلات کرونری و … می‌پردازد تا از این مسئله اطمینان بدست آورد که منشاء اصلی حمله قلبی چه چیز می باشد آیا شما دچار استرس و عصبانیت شده اید که نتیجه آن حمله قلبی بوده است با مسئله دیگری باعث این موضوع شده است.

درمان حمله قلبی

با در نظر گرفتن این مسئله که علت اصلی حملات قلبی سبک زندگی ناسالم می باشد برای درمان از دارو درمانی و موارد مختلفی استفاده می شود.

  1. سیگار
  2. مصرف موادمخدر و الکل
  3. مصرف قند و چربی زیاد
  4. استرس
  5. وزن متناسب

مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم مواردی هستند که به تغییر سبک زندگی ناسالم کمک خواهند کرد و در صد حملات قلبی را نیز کاهش می دهند.

به همین خاطر است که اکثریت متخصصین قلب تاکید دارند که افراد دارای مشکلات قلبی بهتر است که برنامه ورزشی منظمی داشته باشند و غذاهای سالم مصرف کنند.

چه زمانی به متخصص قلب مراجعه کنید؟

سوالی که برای تمام افرادی که دچار مشکلات قلبی ناشی از قلب درد عصبی هستند پیش می آید این است که در چه زمانی باید به متخصص قلب برای درمان قلب درد عصبی خود مراجعه کنند؟

اگر به خاطر داشته باشد قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که دردهای قفسه سینه و ضربان نامنظم قلب می توانند هشدار از بیماری دهند که نادیده گرفتن آن می تواند بیماری های سخت تری را به همراه داشته باشد. بنابراین باید کوچکترین درد قفسه سینه را جدی بگیرید.

ما می دانیم که تشخیص دادن درد قفسه سینه که علت آن اضطراب می باشد و نشانه ای از بیماری قلبی می باشد برای شما سخت و دشوار است به همین خطر است که بارها عنوان کرده ایم که با مشاهده درد قفسه سینه باید برای معاینه دقیق به متخصص قلب مراجعه کنید.

اختلالات عصبی و مشکلات قلبی هر دو قابل درمان هستند، بنابراین، اگر متخصص قلب، بیماری و مشکل شما را به ‌درستی تشخیص دهد، به‌ طور قطع آن فرد درمان مناسبی را پیش می‌گیرد.

تشخیص حمله قلبی
علائم حمله قلبی
بیشتر بدانید

قلب درد عصبی از جمله مشکلات قلبی می باشد که اکثریت افراد آن را نادیده میگیرند و بر این عقیده هستند که تنها در زمان عصبانیت و دچار شدن به استرس برایشان این مشکل پیش می آید که در کوتاه مدت برطرف خواهد شد به همین خاطر آن را جدی نگرفته و به متخصص قلب نیز مراجعه نمی کنند.

در صورتیکه برخی از مشکلات قلبی که نشان از قلب درد عصبی می باشند می توانند مشکل ساز بوده و زندگی شما را دچار مشکلات بزرگتر کنند.

مرکز قلب دکتر صابری همدانی سعی کرده است آنچه که در زمینه درمان قلب درد عصبی می تواند به شما کمک کند را در این مطلب برایتان شرح دهد.

شما در صورتیکه هر گونه سوال، انتقاد و یا پیشنهادی داشته باشید می توانید از طریق سایت drsaberihamedani.com با ما، در میان بگذارید.

[faq title=”سئوالات مربوط به درمان قلب درد عصبی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چطور با قلب درد عصبی بخوابیم؟” number=”1″]یک برنامه منظم خواب داشته باشید. حمام گرم یا خوردن مواد غذایی سبک از مواردی هستند که به شما در خواب کافی کمک خواهند کرد. همچنین بهتر است خوردن کافئین را چهار تا شش ساعت قبل از خواب فراموش کنیدو مصرف روزانه آن را به حداقل برسانید.[/faq_item][faq_item title=”چرا درد عصبی قلب در شب بدتر می شود؟” number=”2″]در شب دمای بدن نوسان می کند و کمی پایین می آید. بیشتر افراد تمایل دارند در یک اتاق خنک نیز بخوابند. عصاب آسیب دیده ممکن است تغییر دما را به عنوان درد یا سوزن سوزن شدن، که می تواند حس نوروپاتی را افزایش دهد، تفسیر کنند. کیفیت پایین خواب را نیز باید در نظر بگیرید.[/faq_item][faq_item title=”آیا گرما برای درد عصبی قلب مفید است؟” number=”3″]بهتر است در مواقعی که درد هنوز شدید است، از سرما استفاده کنید و بعد از فروکش شدن شدت آن را گرم کنید. گرما جریان خون را افزایش می دهد و به بهبود سریع بافت ها کمک می کند.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *