علائم ضربان قلب خطرناک

ضربان قلب خطرناک چیست؟

ضربان قلب ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد، اما چه چیزی باعث می شود که ضربان قلب طبیعی تلقی شود؟ و چه زمان ضربان قلب خطرناک تلقی می شود؟ با ما، در مرکز قلب دکتر صابری همدانی همراه باشید تا درباره اینکه ضربان قلب خطرناک چیست؟ و علائم ضربان قلب خطرناک بیشتر صحبت کنیم.

ضربان قلب سریع

بدون شک می دانید که ضربان قلب هر موجود زنده ای به دو صورت سریع و کند نواخته می شود که هر یک از این دو حالت علائم و نشانه های مربوط به خود را دارا می باشند.

وقتی ضربان قلب شما خیلی سریع باشد، تاکی کاردی نامیده می شود. برای بزرگسالان ضربان قلب سریع به طور کلی به عنوان ضربان قلب بیش از 100 ضربان در دقیقه تعریف شده است.

انواع مختلف تاکی کاردی

همانطور که در متن بالا هم به این موضوع اشاره کرده ایم هر یک از انواع ضربان قلب چه سریع و چه کند بر اساس علت های مختلفی رخ می دهند و میتوانند روی قلب شما تاثیر گذار باشند.

فراموش نکنید که در اکثر موارد ضربان قلب سریع یا همان تاکی کاردی به صورت موقتی ممکن است برای شما رخ دهد.

علائم ضربان قلب سریع
ضربان قلب سریع
دلایل احتمالی تاکی کاردی
  • بیماری سلامتی اساسی
  • اضطراب یا استرس
  • خستگی
  • مصرف زیاد کافئین
  • مصرف زیاد الکل
  • عدم تعادل الکترولیتت
  • ورزش شدید یا فعالیت بدنی شدید
  • عوارض جانبی ناشی از دارو
  • سیگار کشیدن
  • استفاده خاص از مواد مخدر (کوکائین)

ضربان قلب آهسته

حال که با معنا و مفهوم ضربان قلب سریع یا همان تاکی کاردی آشنا شدید و متوجه این موضوع شدید که دلایل احتمالی اینکه باعث می شود ضربان قلب شما سریع شود چیست، می خواهیم به سراغ ضربان قلب آهسته یا برادی کاردی برویم.

وقتی ضربان قلب شما خیلی کند است، از آن به عنوان برادی کاردی یاد می شود. برادی کاردی به طور معمول به عنوان ضربان قلب تعریف می شود که کمتر از 60 ضربان در دقیقه است.

دلایل احتمالی برادی کاردی
  • عوارض جانبی ناشی از داروها
  • عدم تعادل الکترولیت
  • آپنه انسدادی خواب
  • یک بیماری سلامتی اساسی
تاکی کاردی چیست؟
دلایل احتمالی تاکی کاردی

ضربان قلب خطرناک چیست؟

به نظر شما کدام یک از ضربان قلب های عنوان شده در این مقاله می توانند برای فرد بسیار خطرناک باشند؟ چه زمان است که بهترین متخصص قلب خطرناک بودن ضربان قلب شما را تشخیص می دهد؟ علت اینکه در زمان معاینه به شما گفته می شود که دچار ضربان قلب خطرناک شده اید چیست؟ اصلا معنی ضربان قلب خطرناک چیست؟

تاکی کاردی و برادی کاردی می توانند شاخص های یک بیماری زمینه ای باشند. بنابراین افرادی که هر یک از این دو نوع ضربان قلب را تجربه کرده اند به نوعی دارای بیماری زمینه ای قلبی بوده اند که برای تشخیص دقیق تر نیاز بوده است که به متخصص قلب تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

بنابراین باید بگوییم که هر یک از انواع ضربان قلب حال میخواهد ضربان قلب سریع( تاکی کاردی) یا ضربان قلب آهسته( برادی کاردی) باشد در صورت نادیده گرفتن می توانند برای شما خطرات زیادی را به همراه داشته باشند.

تاکی کاردی به دلیل کدام بیماری زمینه ای ایجاد می شود؟

  1.  کم خونی
  2. بیماری قلبی مادرزادی
  3. بیماری قلبی که بر جریان خون تأثیر می گذارد
  4. پرکاری تیروئید
  5. آسیب به قلب (حمله قلبی)

برادی کاردی به دلیل کدام بیماری زمینه ای ایجاد می شود؟

  1. بیماری قلبی مادرزادی
  2. آسیب به قلب (که می تواند ناشی از پیری، بیماری قلبی یا حمله قلبی باشد)
  3. کم کاری تیروئید
  4. بیماری های التهابی(لوپوس یا تب روماتیسمی)
  5. میوکاردیت
  6. عفونت قلب
علائم ضربان قلب کند
ضربان قلب کند

چه موقع به متخصص قلب  برای ضربان قلب خطرناک مراجعه کنیم

حتما برای شما هم پیش آمده است که در برخی مواقع احساس کنید که ضربان قلب شما سریعتر از آنچه که باید در حال زدن می باشد و یا بلعکس خیلی کمتر و آهسته تر از حد نرمال می زند.

اینجاست که بدون شک برایتان این سوال پیش خواهد آمد که آیا دچار ضربان قلب خطرناک شده اید؟ ضربان قلب خطرناک چیست؟ چه دلایل یباعث شده است که قلب شما به صورت غیر نرمال بزند؟

در چنین مواقعی است که نیاز است برای تشخیص صحیح به متخصص قلب مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید اگر ضربان قلب شما به طور مداوم بیش از 100 ضربان در دقیقه یا زیر 60 ضربان در دقیقه است یکی دیگر از مواردی است که به شما نشان می دهد زمان مراجعه به متخصص قلب است.

علاوه بر ضربان قلب ( تاکی کاردی و برادی کاردی)، علائم دیگری هم وجود دارند که نیاز است با مشاهده حتی یکی از ان ها به بهترین متخصص قلب که می شناسید مراجعه کنید. این علائم عبارتند از :

  • تنگی نفس
  • غش کردن
  • احساس سرگیجه یا سبکی سر
  • احساس لرزش یا تپش قلب در قفسه سینه
  • درد و ناراحتی در قفسه سینه
 برادی کاردی چیست؟
دلایل احتمالی برادی کاردی
در نهایت اینکه

ما تمام سعی خود را کرده ایم تا در این مقاله اشاره ای که به انواع ضربان قلب و علائم و دلایلی که باعث می شوند قلب شما در برخی مواقع بع صورت سریع و برخی مواقع کند برند اشاره داشته باشیم و بگوییم که ضربان قلب خطرناک چیست؟ و علائم ضربان قلب خطرناک چه علائمی هستند؟

شما دوستان عزیز باید در نظر داشته باشید که هر یک از انواع ضربان قلب که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم می توانند برای شما خطرناک باشند و این مسئله به سلامت سیستم ایمنی بدن شما تا حدودی بستگی دارد.

بنابراین پیشنهاد و توصیه ما، در مرکز قلب دکتر صابری همدانی به شما عزیزان این است که با مشاهده حتی کوچکترین علائم از مشکلات قلبی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم حتما به متخصص قلب مراجعه کنید تا به کمک معاینان و آزمایش هایی که بر روی شما انجام می دهند بتوانند تشخیص دهند که آیا شما دچار بیماری و مشکلات قلبی حاد می باشید و یا اینکه تنها یک احساس موقتی داشته اید.

مشاوران و همکاران ما از طریق سایت drsaberihamedani.com پاسخگوی انتقادات، پیشنهادات و سوالات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سئوالات مربوط به ضربان قلب خطرناک چیست؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا ضربان قلب 150 خطرناک است؟” number=”1″]اگر ضربان قلب به 150 دور در دقیقه یا بیشتر نزدیک شود ، این وضعیت شناخته شده به عنوان تاکی کاردی فوق بطنی (SVT) است. در SVT ، سیستم الکتریکی قلب شما که ضربان قلب را کنترل می کند ، از کار افتاده است. این به طور کلی نیاز به مراقبت پزشکی دارد.[/faq_item][faq_item title=”آیا ضربان قلب 104 طبیعی است؟” number=”2″]ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد ، اما برای بیشتر بزرگسالان ، بین 60 تا 100 ضربان در دقیقه است.[/faq_item][faq_item title=”چرا هنگام خواب ضربان قلب زیاد است؟” number=”3″]ضربان قلب بالا در هنگام خواب ممکن است نشان دهنده شرایط پزشکی یا روانی باشد ، از جمله اضطراب یا فیبریلاسیون دهلیزی. یک نکته مهم وجود دارد: افزایش ضربان قلب در هنگام خواب REM طبیعی است.[/faq_item][faq_item title=”علت اینکه در برخی از مواقع ضربان قلب به صورت سریع و تند می زند چیست؟” number=”4″]بیشتر اوقات ، ناشی از استرس و اضطراب یا به دلیل مصرف بیش از حد کافئین ، نیکوتین یا الکل است. این موارد همچنین می توانند هنگام بارداری اتفاق بیفتند. در موارد نادر ، تپش قلب می تواند نشانه یک بیماری قلبی جدی تر باشد.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *