ارتباط قلب با ویروس کرونا

چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند

سوالی که شاید برای بسیاری از شما دوستان پیش آمده باشد این اسن که چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند؟ و اینکه تاثیر کرونا بر قلب تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد؟

این روزها که در موج چهارم ویروس کرونا به سر می بریم هر روزه شاهد از دست دادن تعداد زیادی از عزیزان خود و اطرافیانمان هستیم.

بنابراین برای حفظ سلامت خود و اطرافیانمان باید در رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از این ویروس تمام تلاش خود را بکنیم.

از میان عزیزانی که ما با آن ها زندگی میکنیم و یا با آن ها آشناییت داریم افرادی هستند که دچار بیماری های قلبی می باشند و خطر ابتلا آن ها به این ویروس بیشتر از سایر افراد است. ما امروز در این مقاله از سری مقالات مرکز قلب دکتر صابری همدانی قصد داریم درباره این موضوع که چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند با شما صحبت کنیم.

علائم ویروس کرونا
ویروس کرونا

ویروس های کرونا چیست؟

ویروس کرونا یکی از ویروس های بزرگ است که از ویروس های متنوع و متداولی تشکیل شده است و می تواند باعث بیماری های مختلف از جمله:سرماخوردگی و عفونت شدید دستگاه تنفسی تحتانی همچون ذات الریه شود.

علائم ویروس کرونا

با توجه به این مسئله که ویروس کرونا از جمله ویروس های بسیار خطرناک می باشد باید هر گونه علائم که نشان دهنده این ویروس می باشد را جدی گرفته و در صورت مشاهده کوچکترین علائم از این ویروس به مراکز درمانی مراجعه کنید.

مخصوصا افرادی که دچار بیماری های قلبی می باشند چرا که در صورت مبتلا شدن به این ویروس و نادیده گرفتن آن ممکن از دوره درمان سختی را پشت سر بگذارند.

از جمله علائم و نشانه های هشدار دهنده ویروس کرونا عبارتند از:

  1.  دشواری در تنفس
  2. تنگی نفس
  3. درد یا فشار مداوم در قفسه سینه
  4. لبها یا پوست مایل به آبی
  5. گیجی ناگهانی
  6. عدم توانایی در برانگیختن
چرا بیماران قلبی در خطر بیشتر کرونا هستند؟
تاثیر کرونا بر قلب

تاثیر کرونا بر قلب

خب، متاسفانه در جامعه امروزی شاهد این مسئله هستیم که افراد زیادی در سنین مختلف دچار مشکلا قلبی هستند که بسیاری از آن ها به علت میتلا بودن به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمار افرادی که بر اثر مبتلا بودن به بیماری های قلبی جان خود را از دست داده اند چندان هم آمار کمی نیست.

اما شرایط این روزهای مردم دنیا متفاوت است و همه در روزهای سختی به سر می بریم و علت آن هم شیوع ویروس کرونا یا همان کویید 19 می باشد که این روزها به موج 4 خود نیز رسیده است.

افراد زیادی که با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کنند به مرکز قلب دکتر صابری همدانی( دکتر قلب تهران) مراجعه می کنند و از مشاوران پزشکی ما این پرسش را دارند که چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند؟

همه ما این موضوع را بخوبی می دانیم که ویروس کرونا نوعی بیماری تنفسی می باشد که در مرحله اول از راه ریه های  فرد مبتلا شده را درگیر می کند و بعد از آن در صورت شدت پیدا کردن به سایر نواحی بدن از جمله قلب نیز سرایت کرده و آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

بنابراین افرادی که دچار بیماری های قلب هستند نیاز است که مراقبت های خاصی را در نظر داشته باشند. چرا که به نوعی آن ها هم جزء افرادی به شمار می آیند که دچار بیماری های خاص می باشند و خطر ابتلا به این ویروس در آن ها بسیار زیاد می باشد.

ارتباط کرونا با قلب
علائم ویروس کرونا در بیماران قلبی

چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند

در مطالب بالا کمی درباره ویروس کرونا، علائم آن و اینکه این ویروس چگونه می تواند روی قلب شما تاثیر بگذارد اشاره کرده ایم.

در ادامه می خواهیم با ارائه ویدئو زیر که توسط دکتر صابری همدانی بهترین متخصص قلب برای شما عزیزان آماده کرده ایم به این سوال پاسخ دهیم که چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند؟

پیشنهاد می کنیم که اگر شما یا افراد اعضاء خانوادتان به بیماری های مختلف قلبی دچار می باشید حتما این ویدئو را مشاهده کنید.

شما دوستان عزیز می توانید چنانچه در این زمینه سوالی برایتان مطرح شده است که پاسخ دقیقی برای آن در اختیار ندارید از طریق سایت drsaberihamedani.com با ما در ارتباط باشید.

ویدئو مربوط به چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند

مجموعه سوالاتی که برای بیماری قلبی در مورد ویروس کرونا پیش آمده است

افرادی که دچار بیماری های قلبی می باشند در این زمینه سوالات مختلفی همچون سوالات زیر برایشان به وجود آمده است که ذهن آن ها را به خود درگیر کرده است.

سوالاتی که بیماریا ن قلبی در زیمنه ابتلا شدن به ویروس کرونا برایشان مطرح شده است به شرح زیر می باشد.

  •  من فشار خون بالا دارم، آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من دچار حمله قلبی شده ام، آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • عمل جراحی بای پس یا استنت انجام داده ام آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من آنژین دارم آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من اخیراً جراحی قلب کرده ام آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من فیبریلاسیون دهلیزی دارم آیا من در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من یک ضربان ساز قلب دارم آیا در معرض خطر افزایش ویروس کرونا هستم؟
  • من نارسایی قلبی دارم آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من کاردیومیوپاتی دارم آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من سوفل قلب دارم آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من به بیماری دریچه قلب مبتلا هستم آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من دریچه آئورت خود را جراحی کرده ام آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من دریچه میترال عمل کرده ام آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من آنوریسم آئورت دارم آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من به بیماری مادرزادی قلب مبتلا هستم آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • میوکاردیت یا پریکاردیت داشته ام آیا در معرض خطر ویروس کرونا هستم؟
  • من کیست پریکاردیال دارم آیا در معرض ویروس کرونا هستم؟

سوالاتی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم تنها بخشی ار پرسش های شما دوستان عزیز می باشد. افرادی که دچار بیماری قلبی و دیگر بیماری های خاص می باشند باید از خود مراقبت های بیشتری انجام دهند چرا که خطر ابتلا به ویروس کرونا در این افراد بیشتر از سایر افراد می باشد.

درصد ابتلا بیماران قلبی به کرونا
راه پیشگیری کرونا در بیماران قلبی
در نهایت اینکه

امیدواریم با ارائه این مطلب به همراه ویدئویی که توسط دکتر صابری همدانی برای شما عزیزان تهیه کرده ایم توانسته باشم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند.

برای دریافت سایر پرسش های خود درباره بیماری قلبی و تاثیری که یوروس کرونا میتواند بر آن داشته باشد می توانید با ما از طریق سایت drsaberihamedani.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سئوالات مربوط به چرا بیماران قلبی باید کرونا را جدی تر بگیرند” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه کسی بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارد؟” number=”1″]افراد مسن و کسانی که با مشکلات پزشکی زمینه ای مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، بیماری مزمن تنفسی و سرطان روبرو هستند ، به احتمال زیاد به بیماری جدی مبتلا می شوند.
[/faq_item][faq_item title=”بهترین راه پیشگیری و کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا چیست؟” number=”2″]بهترین راه پیشگیری و کاهش سرعت انتقال ، آگاهی کافی از ویروس COVID-19 ، بیماری ایجاد کننده و نحوه انتشار آن است. با شستن دستها یا استفاده مکرر از مالش الکل و عدم لمس صورت ، از خود و دیگران در برابر عفونت محافظت کنید.[/faq_item][faq_item title=”بیماری ویروس کرونا چقدر خطرناک است؟” number=”3″]
اگرچه برای بیشتر افراد COVID-19 فقط باعث بیماری خفیف می شود ، اما می تواند برخی افراد را بسیار بیمار کند. به ندرت ، این بیماری می تواند کشنده باشد. به نظر می رسد افراد مسن و افرادی که قبلاً دارای شرایط پزشکی بوده اند (مانند فشار خون بالا ، مشکلات قلبی یا دیابت) آسیب پذیرتر هستند.
[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *