ناراحتی اعصاب و قلب درد

با توجه به این مسئله که از شایع ترین و متداول ترین علائم بیماری های مختلف “درد” می باشد بدون شک تشخیص اینکه شما دچار چه نوع بیماری می باشید کار چندان آسانی نخواهد بود. دوستان بسیار زیادی با مراجعه به مرکز قلب دکتر صابری همدانی از ما این سوال را کرده اند که ناراحتی اعصاب و قلب درد چه ارتباطی می توانند با یکدیگر داشته باشند؟ اصلا آیا بیماری های عصبی می توانند منجر به بروز بیماری و مشکلات قلبی شوند؟

برای اینکه درباره ارتباط بین ناراحتی اعصاب و قلب درد  و تشخیص درد قلب بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مهم ترین ویژگی قلب درد

شاید این مسئله را ندانید که دردهای قلبی در مردان بیشتر از زنان می باشد.

زمانیکه شما احساس درد، در قلب خود می کنید برای نشان دادن محل درد دست خود را به صورت مشت شده روی قفسه سینه خود نگه می دارید.

بدون شک شدت قلب درد شما ثابت نمی باشد و گاه این میزان شدت کم و گاهی زیاد می شود. به این شکل که در ابتدا درد شددی را احساس می کنید و بعد از چند ثانیه این میزان درد کامت روکمتر می شود.

درد قلبی تقیبا بین 2 تا 5 دقیقه طول می کشد و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بارهای زیادی این درد را تجربه کرده اید و گاها زمان های طولانی با این درد درگیر بوده اید نشان از مشکلات قلبی در شما می باشد و باید هر چه سریعتر برای تشخیص قطعی آن به دکتر قلب تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنید.

علائم و نشانه های قلب درد
قلب درد

درد های عصبی و درد اضطراب

موارد مختلف بسیار زیادی وجود دارند که می توانند باعث شوند که شما عصبانی شوید. اضطراب هم که از همان سنین کودکی با شما همراه می باشد و ممکن است در سنین بالاتر میزان آن کمتر شود.

متاسفانه باید بگوییم که یکی از شایع ترین ناهنجاری های روانی که این روزها ممکن است زیاد آن را تجربه کرده باشید اضطراب و مشکلات عصبی می باشد.

ناهنجاری های روانی که به علت شیوه نادرست زندگی با آن ها مواجه هستید و می توانند روی روان شما نیز تاثیرات بدی بگذارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خیلی زود از کوره در می روید و عصبانی می شوید و با فرد مضطربی هستید و مدام احساس نگرانی و ترس دارید بدون شک متوجه شده اید که ضربان قلب شما با چه شدتی می زند.

این شدت تپش ضربان قلب ممکن است در بسیاری از افراد عادی باشد اما در افرادی که دچار مشکلات عصبی و اضطراب می باشند کمی خطرناکتر است.

توصیه ما به شما دوستانی که زود عصبی می شوید و یا مضطرب هستید این است که در صورت مشاهده کردن این مسئله که ضربان قلب شما با سرعت بیشتر از  سرعت نرمال و طبیعی قلب در هر تپیدن میباشد و احساس می کنید در سر و گردن خود یا قفسه سینه درد دارید حتما به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

ناراحتی اعصاب و قلب درد

برای اینکه درباره ناراحتی اعصاب و قلب درد بیشتر بدانید باید بگوییم که اگر در برخی مواقع شما احساس نگرانی و یا عصانیت میکنید کاملا طبیعی می باشد و این مسئله برای اغلب افراد رخ میدهد که هر یک واکنش های مختلفی را از خود نشان میدهند.

برخی از افراد هستند که در صورت عصبانی شدن سعی میکنندبا روش های مختلف کاری کنند که از شدت عصبانیت خود کم کنند و برخی دیگر این توانای را ندارند که عصبانیت خود را کنترل کنند. بنابراین واکنش های مختلفی از خود نشان خواهند داد.

افرادی که دچار مشکلات عصبی می باشند و طبق تجویز پزشک برای کنترل اعصاب خود نیاز به مصرف دارو دارند از جمله افرادی هستند که در موقعیت های مختلف واکنش های مختلفی از خود نشان میدهند.

کنترل نکردن اعصاب توسط این افراد باعث می شود که دردهای مختلفی از جمله درد و سنگینی در ناحیه قلب را تجربه کنند که شدت عصبانیت ان ها می تواند برایشان خطرساز باشد.

اغلب دردهای ناشی ازعصبانیت با افزایش واکنش هاس قفسه سینه به دلیل ارتباط احتمالی با حملات قلبی می باشد که می تواند بسیار نگران کننده باشد.

اگر شما بیش از حد معمول عصبی می شوید آشنایی با روش هایی که در شرایط خاص می تواند به شما کمک کند تا عصبانیت خود را کنترل کنید تا درد قفسه سینه را به خوبی کاهش دهید یک امر واجب می باشد.

کنترل نکردن مشکلات و ناراحتی های عصبی که برابتان پیش می آید و شما قادر به کنترل اعصاب خود نمی باشید می توانند باعث شوند که فشارهای زیادی به مغز و قلب شما وارد آید که بسیار خطرناک می باشند.

درد های عصبی و درد اضطراب
تاثیر ناراحتی عصبی بر قلب

تفاوت درد قلب و درد اضطراب

در ابتدای این مقاله به این مسئله اشاره کردیم که دردهای مختلفی را ممکن است در زندگی روزمره خود تجربه کنیم که هر یک از آن ها خبر از بیماری های خاص می دهند و هرگز نمی توان با جدید تمام گفت که مثلا سر درد نشان از بیماری میگرن دارد یا درد قفسه سینه حتما علامت یک بیماری قلبی می باشد.

برای اینکه بهتر و راحتر بتوانید درد قلب را از سایر دردها همچون درد اظراب تشخیص دهید ما، در ادامه به چند تفاوت بارز میان قلب درد و قلب اضطراب اشاره کرده ایم که به تشخیص درد قلب شما کمک می کنند.

  • درد قلب در سنین بالاتری نسبت به درد اضطراب ایجاد می‌شود.
  • درد قلب در هنگام فعالیت و یا هیجان و استرس ناگهانی ایجاد می‌شود ولی درد اضطراب در هنگام شدت گرفتن اضطراب و افسردگی ایجاد می‌شود.
  • درد قلب معمولا در قفسه سینه و کتف‌ها و بازوها احساس می‌شود ولی درد اضطراب پراکنده است و هر بار در بخش‌های متفاوتی از بدن احساس می‌شود.
  • درد قلب معمولا چند دقیقه طول می‌کشد ولی درد اضطراب لحظه‌ای و به صورت نقطه‌ای است.
  • درد قلب معمولا با قرص زیر زبانی بهبود پیدا می‌‌کند ولی درد اضطراب با داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی

از آنجا که اضطراب می تواند باعث شود که اعصاب و روان شما تا حدودی به هم بریزد و شدت پیدا کردن این ناراحتی عصبی موجب می شود که شما فشارهای زیادی را تحمل کنید بدون شک می تواند روی قلب نیز تاثیر بگذارد.

درمان های خانگی ناراحتی اعصاب و قلب درد

روش های درمانی برای مشکلات عصبی و قلب درد مختلف می باشند که با توجه به میزان شدت هر یک از این دو مشکل نیاز است که با یک متخصص در ارتباط باشید.

اما به غیر از روش های دارو درمانی شما میتوانید با انجام یک سری روش های ساده در منزل کاری کنید که هم کنترل اعصاب خود را در دست داشته باشید و هم از فشارها و حملات احتمالی قلبی نیز پیشگیری کنید.

کارهایی که می توانیدبه عنوان درمان های خانگی انجام دهید به شرح زیرمی باشند.

  1. نفس عمیق بکشید
  2. وضعیت را بررسی کنید
  3. منظره‌ای زیبا را ترسیم کنید
  4. از اپلیکیشن های آرامش دهنده استفاده کنید
  5. موسیقی که دوست دارید را گوش دهید
  6. کتاب بخوانید
  7. به یک متخصص خوب مراجعه کنید
علائم قلب درد عصبی
درمان ها یخانگی قلب درد عصبی
در نهایت اینکه

اگر احساس درد، در ناحیه قلب شما بعد از مدت زمان 5 دقیقه آرام نشد و همچنان ادامه داشت کمی استراحت کنید تا قلب درد شما کمتر شود.

در صورتیکه با استراحت کردن هم قلب درد کاهش پیدا نکرد بهترین کار این است که قرص زیر زبانی استفاده کنید و سریعا خود را به نزدیک ترین مرکز قلب محل سکونت خود برسانید. تا تشخیص درد قلب به درستی صورت گیرد.

اگر به علت ناراحتی اعصاب و قلب درد از داروهای خاص استفاده میکنید حتما این مسئله را با پزشک معالج خود در میان بگذارید

فراموش نکنید که قلب دردهای ناشی از استرس و فعالیت های شدید بعد از یک الی پنج دقیقه متوقف خواهند شد و اگر بعد از این زمان مشخص شده همچنان احساس در در ناحیه قلب خود دارید باید به متخصص قلب مراجعه کنید.

[faq title=”سئوالات مربوط به ناراحتی اعصاب و قلب درد” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا اضطراب باعث درد قلب می شود؟” number=”1″]اضطراب و حملات وحشت قطعاً می توانند باعث درد قفسه سینه شوند. برخی از علائم همراه می تواند شامل سرگیجه ، احساس تنگی نفس ، تپش قلب ، احساس گزگز و لرزش باشد.
[/faq_item][faq_item title=”آیا عصبی بودن برای قلب ضرر دارد؟” number=”2″]افزایش فشار خون، استرس و اضطراب باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد. افزایش مکرر فشار خون ، عضله قلب را ضعیف می کند و در نهایت می تواند منجر به بیماری کرونر شود.[/faq_item][faq_item title=”درد مبهم در سینه نشانه چیست؟” number=”3″]
درد قفسه سینه شایعترین علامت پریکاردیت است. معمولاً احساس تیز یا خنجر زدن دارد. با این حال ، برخی از افراد دچار درد قفسه سینه کسل کننده ، دردناک یا فشار مانند هستند. درد معمولاً در پشت استخوان سینه یا در سمت چپ سینه شما ایجاد می شود.
[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *