تشخیص دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه

دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه

آیا می دانید که دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه به چه دردهایی گفته می شود؟

دلایل مختلفی برای درد قفسه سینه وجود دارد چه قلبی و چه غیر قلبی. برخی جدی هستند و برخی غیر جدی. گاهی اوقات ممکن است یک علت خاص شناسایی نشود. با ما همراه باشید تا آنچه در مورد درد قفسه سینه باید بدانید را برایتان شرح دهیم.

چه عواملی می توانند باعث درد قفسه سینه شوند؟

دلایل زیادی برای درد قفسه سینه وجود دارد و همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم برخی از آن ها دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه می باشند. خارج از مسائل مربوط به قلب. قلب فقط یک عضو در قفسه سینه است. سایر اعضای بدن واقع در ناحیه قفسه سینه شامل عضلات، استخوان ها، بافت های همبند، اعصاب، پوست، ریه ها، آئورت (شریان اصلی)، مری و معده است. همه اینها می تواند باعث درد قفسه سینه شود.

علائم درد قفسه سینه
درد قفسه سینه

درد اسکلتی – عضلانی

این مدل درد ها اغلب می تواند از التهاب یا آسیب به عضلات یا استخوان های دیواره قفسه سینه رخ دهد. این می تواند به دلیل ضربه ، آرتروز یا سایر موارد مانند فیبرومیالژیا باشد. بثورات خاصی مانند هرپس زوستر باعث درد قفسه سینه به صورت موضعی در پوست می شود. برخی از دلایل مرتبط با ریه شامل ذات الریه، پلوریس (التهاب پوشش داخلی ریه ها) یا آمبولی ریوی (لخته شدن خون در ریه ها) است. دلایل شایع مربوط به دستگاه گوارش شامل ریفلاکس اسید یا درد مری نیز از دیگر مواردی هستند که موجب درد در قفسه سینه می شوند.

علاوه بر این، درد قفسه سینه می تواند ناشی از دردی باشد که از مناطق خارج از قفسه سینه مانند کیسه صفرا، لوزالمعده یا ستون فقرات ارجاع می شود. اضطراب یا حملات هراس نیز ممکن است باعث درد قفسه سینه شود.

شایع ترین علت درد قفسه سینه

تا کنون ، شایع ترین علت درد قفسه سینه، اسکلتی عضلانی است. مطالعاتی که در مورد علل درد قفسه سینه انجام شده نشان داده است که حدود یک سوم تا نیمی از بیمارانی که با درد قفسه سینه به بهترین متخصص قلب مراجعه می کنند، دردی مربوط به شرایط اسکلتی عضلانی یا درد دیواره قفسه سینه داشته اند. درد مربوط به دستگاه گوارش 10-20٪ از علل را به خود اختصاص داده است. حدود 10٪ به اضطراب یا وحشت نسبت داده شد. شرایط تنفسی 5٪ از بیماران را تشکیل می دهد. دلایل قلبی حدود 15٪ را تشکیل می دهد.

درد قفسه سینه

فبل تر هم به این موضوع اشاره کرده ایم که تمامی دردهایی که شما در قفسه سینه خود احساس می کنید حتما نشان از بیماری های قلبی ندارند و برخی اصلا هیچ ارتباطی با این مسئله ندارند.

به همین خاطر برای اینکه شما بهتر با دردهای قلبی و دردهای غیر قلبی قفسه سینه آشنا شوید کمی درباره اینکه چه موارد و عواملی می توانند باعث درد قفسه سینه شوند برایتان صحبت کردیم.

حال می خواهیم اشاره ای داشته باشیم به خود دردهایی اصلی در قفسه سینه. لازم است این موضوع را بخوبی بدانید که عوامل مختلف بسیار زیای وجود دارند که موجب درد ناحیه قفسه سینه می شوند.

  1. بیماری های دستگاه گوارشی مانند: التهاب و اسپاسم مری، رخم معده، التهاب کیسه صفرا
  2. بیماری های ریوی مانند: التهاب پرده دور ریه، عفونت ریه، آمبولی ریه و…
  3. بیماری های روانی مانند: افسردگی، اضطراب، ترس و…
  4. بیماری های قلبی مانند: تنگی عروق کرونر، التهاب پرده دور قلب، بیماری دریچه های قلبی و…

با توجه به موارد عنوان شده و احساس درد در ناحیه قفسه سینه نیاز است که حتما برای تشخیص دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه نیاز است که حتما به بهترین متخصص قلب مراجعه کنید.

تشخیص درد قفسه سینه غیر قلبی
دلایل درد قفسه سینه غیر قلبی

خصوصیات دردهای غیر قلبی

  • در صورتیکه فرد بیمار محل درد را با انگشت خود نشان دهنده نشان از درد های غیر قلبی می باشد
  • دردهایی که در سمت چپ سینه و زیر نوک سینه به وجود می آیند دردهای غیر قلبی هستند که در اکثر موارد به علت دردهای اسکلتی و عضلانی یا گوارشی و استرس می باشند.
  • دردهایی که پایین ناف و بالاتر از فک تحتانی به وجود می آیند غیر قلبی می باشند.
  • دردهایی که تنها محدود به شانه،کتف ودست چپ هستند معمولا علل غیر قلبی دارند.
  • اگر درد قفسه سینه تنها چند ثانیه باشد جای نگرانی نیست چرا که ارتباطی با علائم و نشانه های بیماری قلبی ندارد و علت آن غیر قلبی است.
  • درد قفسه سینه، معمولا موقع استراحت ویا موقع دراز کشیدن، معمولا قلبی نیست.

درمان دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه

درمان دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه بسته به علت به صورت جداگانه متفاوت است. بیشتر دردهای اسکلتی – عضلانی را می توان با استراحت و مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن ، ایبوپروفن یا ناپروکسن به صورت محافظه کارانه درمان کرد. ریفلاکس اسید معمولاً با تغییر در رژیم غذایی و آنتی اسیدها برطرف می شود.

اما برای درمان دردهای قلبی حتما باید به متخصص قلب مراجعه شود تا با بررسی و معاینات لازم تشخیص صحیح تری جهت درمان داده شود.

از آنجا که درد قفسه سینه یکی از علائمی است که می تواند با شرایط اضطراری و تهدید کننده زندگی همراه باشد بنابراین اینکه شما بخواهید جهت تشخیص و درمان به متخصص قلب مراجعه کنید اصلا کار اشتباهی نیست.

افزایش دفعات درد قفسه سینه، به دلیل طولانی شدن طول عمر و اهمیت تمایز بین درد قفسه سینه از ریشه قلبی و غیر قلبی را نمی توان بیش از حد تأکید کرد. درد قفسه سینه با منشأ قلبی معمولاً با بیماری عروق کرونر در ارتباط است. در چندین سال اخیر ، تشخیص بیماری کرونر بسیار تسهیل شده است. در نتیجه ، اکنون می توان بسیاری از موارد خفیف و غیرمعمول را تشخیص داد و به آسانی متوجه دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه شد.

دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه
خصوصیات درد غیر قلبی
جمع بندی

آنچه که نیاز دانستیم درباره دردهای قلبی و دردهای غیر قلبی قفسه سینه بدانید را برایتان در این مقاله شرح داده ایم.
از آنجا که درد قفسه سینه در افراد بالای 50 سال شایع است، تمایز بین آنچه در اثر بیماری عروق کرونر ایجاد می شود و دلایل دیگر مهم است.
تحقیقات و آزمایش هایی که روی 200 بیمار که دچار درد در قفسه سینه بوده اند انجام گرفته است نشان داده است که نیمی از آن ها در نوار قلب خود دچار ناهنجاری هایی بوده اند. از میان این افراد بیشتر مردان بالای 50 سال به این مشکل دچار بوده اندو نیمی دیگر هیچ اختلالی در الکتروکاردیوگرام یا آزمایش آن هانشان داده نشده است.

[faq title=”سئوالات مربوط به دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چگونه درد قفسه سینه غیر قلبی را درمان کنیم؟” number=”1″]وقتی درد قفسه سینه غیر قلبی ناشی از مشکل عضلانی باشد ، درمان های ساده مانند پد گرم کننده ، ورزش های کششی یا مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن می توانند درد را تسکین دهند. درد قفسه سینه غیر قلبی می تواند به دلیل استرس ، اضطراب یا افسردگی باشد.[/faq_item][faq_item title=”درد قفسه سینه قلب چیست؟” number=”2″]آنژین درد قفسه سینه یا ناراحتی است که وقتی عضله قلب شما خون کافی اکسیژن دریافت نمی کند ، ایجاد می شود. ممکن است احساس فشار یا فشار در سینه شما شود. این ناراحتی همچنین می تواند در شانه ها ، بازوها ، گردن ، فک یا پشت شما ایجاد شود. درد آنژین حتی ممکن است مانند سوء هاضمه باشد.[/faq_item][faq_item title=” علت غیر قلبی شایع درد قفسه سینه چیست؟” number=”3″]در اکثر افراد ، درد قفسه سینه غیر قلبی مربوط به مشکلی در مری است ، مانند بیماری ریفلاکس معده و مری. دلایل دیگر شامل مشکلات عضلانی یا استخوانی ، بیماری های ریوی یا بیماری ها ، مشکلات معده ، استرس ، اضطراب و افسردگی است.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *