علائم سکته قلبی خفیف در زنان

طبیعتا این مسئله را بخوبی می دانید که به طور کلی نشانه و علائم حمله قلبی در زنان و مردان شبیه به هم می باشد اما شاید این موضوع را ندارید که برخی از این نشانه ها در زنان بیشتر از مردان دیده می شود. در این مقاله می خواهیم با شما درباره علائم سکته قلبی خفیف در زنان و ابنکه سکته قلبی خفیف چیست؟ بیشتر صحبت کنیم.

علائم هشدار دهنده ناراحتی قلبی

قبل تر به این موضوع اشاره کرده ایم که علائم و نشانه های حمله قلبی در زنان و مردان شبیه به هم می باشد اما برخی از این علائم بیشتر در زنان دیده می شود.

زمانیکه شما در ناحیه قلب خود احساس ناراحتی می کنید بدون شک علائمی را مشاهده خواهید کرد که نادیده گرفتن اغلب این نشانه ها می تواند با مرور زمان برای شما مشکلاتی را به همراه داشته باشند.

به همین منظور باید با مشاهده حتی پیش پا افتاده ترین نشانه و ناراحتی قلبی به متخصص قلب تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنید تا با معایناتی که بر روی شما انجام میدهند تشخیص دهند که آیا دچار بیماری های قلبی شده اید یا اینکه تنها یک ناراحتی زودگذر را در ناحیه قلب خود احساس کرده اید و جای نگرانی نیست.

در ادامه به چند نمونه از علائم هشدار دهنده ناراحتی قلبی که بسیار شایع می باشند  و نشان از  سکته قلبی خفیف چیست؟ دارند اشاره کرده ایم.

ناراحتی قلبی
علائم هشدار دهنده ناراحتی قلبی
  • درد قفسه سینه

اولین و شاید متداول ترین نشانه از مشکلات قلبی که در زنان و مردان شبیه به هم می باشد درد در ناحیه قفسه سینه است. درد قفسه سینه معمولا بیش از چند دقیقه طول می کشد با از بین رفته و مجدد آغاز می شود.

  • تنگی نفس

دومین نشانه از ناراحتی های قلبی احساس تنگی نفس می باشد که در زمان انجام دادن فعالیت های عادی مثل پیاده روی دچار آن می شوید.

به این مسئله دقت زیادی داشته باشید، اگر احساس کردید که نسبت به قبل زودتر به نفس نفس می افتید حتی در زمان استراحت کردن هم به سختی نفس می کشید باید هر چه سریعتر خود را به یک متخصص قلب نشان دهید.

  • درد یا ناراحتی در اعضای بدن

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کرده ایم که درد قفسه سینه و تنگی نفس از مواردی هستند که هشدار می دهند شما دچار ناراحتی قلبی می باشید.

درد قفسه سینه می تواند به سایر اندام بدن نیز سرایت کند.

  1. درد و احساس گرفتگی در فک و گردن
  2. کرختی و سنگینی در دست ها
  3. درد سنگین در بالای کمر و شانه ها
  4. احساس فشار شدید در صورت و پشت چشم ها
  • عرق سرد و حالت تهوع

زمانیکه فعالیت کمی  دارید ممکن است احساس کنید دارید عرق می کنید که یکی از دیگر نشانه های نزدیکی حمله قلبی می باشد. این تعریق معمولا با احساس حالت تهوع همراه است.

  • غش کردن و از حال رفتن

حمله قلبی موجب قطع جریان خون به اندام های حیاتی از جمله مغز می گردد و موجب از دست دادن هوشیاری و به اصطلاح غش کردن می شود.

بیماری قلبی در زنان
علائم بیماری قلبی در زنان

علائم بیماری قلبی در زنان

اگر به خاطر داشته باشید بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که علائم ناراحتی قلبی در زنان و مردان شبیه به هم می باشد که از میان آن علائم برخی بیشتر در زنان مشاهده شده است.

به همین خاطر در ادامه به این مسئله که سکته قلبی خفیف چیست؟ و چند نمونه از علائم سکته قلبی خفیف در زنان که نشان از ناراحتی قلبی در آن ها می باشد اما متاسفانه در اغلب موارد نادیده گرفته می شود اشاره کرده ایم.

  • خمیازه کشیدن در حین ورزش
  • لکه های چربی روی پوست
  • بوی ناخوشایند دهان
  • کبودی لب ها
خمیازه کشیدن حین ورزش

شاید این موضوع را ندانید که سیستم بدن با روش های مختلف می توان برای خنک کردن اندام کاری را انجام دهد که رایج ترین آن تعریق پوستی است.

اما در مواقعی که مغز انسان حرارت بیشتری از خود تولید میکند یا اکسیژن بیشتری را مصرف می کند بدن با عمل خمیازه کشیدن سعی میکند تا اکسیژن بیشتر از حدی را وارد جریان خون کرده و با این کار حرارت مغز را کاهش دهد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین ورزش کردن خمیازه بکشید.

در برخی از مواقع این حرکت کاملا طبیعی می باشد اما در برخی از موارد دیگر به دلیل مشکل در گردش خون و بیماری قلبی خون رسانی به مغز در هنگام ورزش کم شود و فرد برای جبران کمبود اکسیژن، هنگام ورزش خمیازه بکشد.

لکه های چربی روی پوست

هنگامی که کلسترول خون بیش از حد بالا باشد موجب می شود که عروق نزدیک پوست به علت ضخامت کمتر نتوانند کلسترول را از خود عبور دهند و برای حفظ تعادل جریان خون این چربی به زیر پوست منتقل می شود.

چربی های زیر پوستی به شکل چربی های کوچک زیر آرنج و زانو و یا پلک ها دیده می شوند.

بوی ناخوشایند دهان

شما در طول روز سه مرتبه دهان و دندان خود را مسواک می زنید و سعی می کنید که با خوراکی های خوشبو کننده دهان همچون قرص نعناع کاری کنید که دهان شما همیشه خوش بو باشد.

اما علیرغم تمام کارهایی که برای خوش بو نگه داشتن دهان خود انجام میدهید در برخی مواقع متوجه بوی بدن دهان خود بدون هیچ دلیل مشخصی خواهید شد.

علت این بوی بد در دهان می تواند عفونت در لثه یا بافت نرم دهانی باشد. عوارض عفونت باکتریایی فقط به دهان محدود نمی شود و این باکتری ها ممکن است به سیستم گردش خون نیز نفوذ کرده و موجب التهاب در بافت قلب نیز بشوند.

کبودی لب ها

کبود شدن لب ها می تواند دلایل مختلف زیادی داشته باشد مثل سرمای شدید. اما زمانیکه در زندگی روزمره خود با این مسئله مواجه می شوید می تواند نشان از اختلال خون رسانی و بیماری های قلبی باشد.

متاسفانه باید بگوییم که کبودی لب ها از اصلی ترین علائمی هستند که خبر از مشکلات قلبی در زنان می دهند.

اشتباهات رایج حمله قلبی در زنان
علائم سکته ی قلبی قبل از وقوع سکته

اشتباهات رایج حمله قلبی در زنان

متاسفانه اکثریت خانم ها عوامل و مشکلات قلبی خود را به مواردی همچون اسید معده و پیری ارتباط می دهند که در بیشتر موارد اینگونه نیست.

آمارهای پزشکی که در دسترس می باشند نشان داده اند که در هر 43 ثانیه حمله قلبی می تواند فرد را تحت تاثیر قرار دهد.  این موضوع زمانی اتفاق می افتد که جریان خونی اکسیژن را به عضله قلب می رساند.

بسیاری از زنان تصور می کنند که نشانه های حمله قلبی بسیار مشهود هستند در صورتیکه اصلا اینگونه نیست.

خانم هایی که به حمله قلبی مبتلا می شوند از فشارهایی که در پشت خود احساس می کنند شکایت زیادی دارند. سیاهى رفتن چشم ها، سرگیجه و یا خستگی شدید ممکن است علایم سکته قلبی باشند، که باید مورد توجه قرار گیرند.

علائم سکته ی قلبی قبل از وقوع سکته

  • بی حسی یا ضعف ناگهانی صورت، بازو یا پا
  • گیجی ناگهانی
  •  مشکل در گفتار
  • مشکل ناگهانی دیدن در یک یا هر دو چشم
  • مشکل ناگهانی در راه رفتن
  •  سرگیجه
  •  از دست دادن تعادل یا هماهنگی
  • سردرد ناگهانی و شدیدی بدون علت مشخص
  • احساس  درد در مرکز قفسه سینه
  • درد یا ناراحتی در یک یا هر دو بازو، پشت، گردن، فک یا معده
  • تنگی نفس
  • عرق سرد
  •  حالت تهوع یا سبکی سر

پیشگیری از سکته قلبی

در مقاله های قبلی که در مرکز قلب دکتر صابری همدانی ارائه داده شده است بارها به مواردی که می توانید با رعایت کردن آن ها را سکته و حمله قلبی در خود و اطرافیانتان پیشگیری کنید اشاره کرده ام.

برای یادآوری بار دیگر خواهیم گفت که چطور می تواند از سکته قلبی پیشگیری کنید.

  1. سیگار را ترک کنید
  2. یک برنامه تمرینی برای خود در نظر داشته باشید( 30 دقیقه در طول روز راهبروید تا خطر ابتلا به حمله قلبی در شما کاهش پیدا کند)
  3. رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.( غذاهای مقوی را جایگزین غذاهای فست فودی کنید)
علائم و نشانه های سکته قلبی
پیشگیری از سکته قلبی
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم در این مقاله از سری مقالات مرکز قلب دکتر صابری همدانی اشاره ای به علائم سکته قلبی خفیف در زنان داشته باشیم و به شایع ترین نشانه های حمله قلبی در زنان و مردان بپردازیم.

شما دوستان عزیزی که درباره مشکلات قلبی یا سکته قلبی خفیف چیست؟ سوال، انتقاد و پیشنهادی دارید میتوانید با مشاوران ما از طریق سایت drsaberihamedani.com در میان بگذارید.

[faq title=”سئوالات مربوط به علائم سکته قلبی خفیف در زنان” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”سکته قلبی خفیف چیست؟” number=”1″]در این نوع حمله قلبی ، جریان خون از طریق یکی از عروق کرونر تا حدی مسدود شده بود ، و خون رسانی اکسیژن دار به عضله قلب را محدود می کند. دکتر، اگر به شما گفته شود که شما یک حمله قلبی خفیف داشته اید ، این بدان معناست که قلب شما آسیب زیادی ندیده و هنوز هم به طور عادی پمپ می کند.

[/faq_item][faq_item title=”سن سکته قلبی در زنان چه سنی است؟” number=”2″]زنان بالای 50 سال به خصوص افرادی که سیگار مصرف می کنند بیشتر دچار سکته قلبی و حملات قلبی می شوند.

[/faq_item][faq_item title=”ممکن است که خانم ها دچار حمله قلبی خفیف شوند اما از آن اطلاعی نداشته باشند؟” number=”3″]حمله قلبی خاموش، که به آن سکته قلبی خاموش نیز گفته می شود 45٪ از حملات قلبی را تشکیل می دهد و بیشتر از زنان، مردان به آن دچار می شوند.
[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *