علت تپش قلب و تنگی نفس

حتما برای شما پیش آمده است که احساس کنید دچار تنگی نفس شده اید و ضربان قلب شما سریعتر از حد طبیعی و نرمال خود میزند. به نظر شما علت تپش قلب و تنگی نفس چه چیز می تواند باشد؟

چه ارتباطی بین تپش قلب و تنگی نفس وجود دارد؟ چه علائمی نشان دهنده تنگی نفس و تپش قلب می باشند؟ راه درمان Heart palpitations and shortness of breath چیست؟

تنگی نفس چیست؟

عدم دریافت هوای کافی را تنگی نفس با به اصطلاح پزشکی دیسپنه می گویند که معمولا با تنگی شدید در قفسه سینه و دشواری در دم و بازدم به فرد مبتلا احساس خفگی دست می دهد.

متاسفانه باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که احساس خفگی از شایع ترین و آزار دهنده ترین مواردی است که بیماران زیادی در زمان مبتلا شدن به بیماری های سخت آن را تجربه می کنند.

در برخی مواقع حتی ممکن است که شما در حین استراحت کردن نیز دچار تنگی نفس شوید.

علائم تنگی نفس
تنگی نفس

علل تنگی نفس

  • آسم ( اسپاسم شاخه ای )
  • مسمومیت ناشی از کربن مونو اکسید
  • تامپوناد قلبی ( مایع بیش از حد اطراف قلب )
  • سکته ی قلبی
  • نارسایی قلبی
  • فشار خون پایین ( هیپوتنشن )
  • امبولی ریوی ( لخته ی خون در یک رگ درون ریه )
  • پنوموتوراکس بیرون جنبی ( ریه ی تخریب شده )
  • ذات الریه ( ویروس ریوی )
  • خون ریزی ناگهانی
  • انسداد مجرای تنفسی فوقانی ( انسداد در راه تنفسی )
تنگی نفس چیست؟
علل تنگی نفس

تپش قلب چیست؟

به ساده ترین زبان ممکن می توان گفت که تپش قلب یعنی ضربان قلب سریعتر از حد نرمان.

خب، بد نیست بدانید که یک قلب سالم در حالت استراحت به طور معمول 60 تا 100 بار در دقیقه می تپد.

افرادی که دچار بیماری و مشکل تپش قلب می باشند سرعت در حفره های بالایی و پایینی قلب آن ها به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

تپش قلب زمانی رخ می دهد که شما دچار اختلالی در قلب خود شده باشید و سبگنال ای الکتریکی با سرعت بالایی در قلب تولید شوند.

تپش قلب به طور جدی می تواند عملکرد طبیعی قلب را مختل کند، باعث افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی شده و یا باعث گرفتگی و مرگ ناگهانی قلبی شود.

علائم و نشانه های تپش قلب
تپش قلب

علائم تپش قلب

  1. سرگیجه
  2. ضعف
  3. خستگی
  4. تنگی نفس
  5. درد قفسه سینه
  6. سردرگمی و مشکلات حافظه

تپش قلب و تنگی نفس

تا به اینجای کار دانستیم که تنگی نفس و تپش قلب چیست؟ و با علائم تنگی نفس نیز آشنا شدیم. حال می خواهیم به این مسئله اشاره داشته باشیم که علت تپش قلب و تنگی نفس چه چیز می تواند باشد؟

شاید برخی از شما دوستان و همراهان مرکز قلب دکتر صابری همدانی این موضوع را بدانید که تنگی نفس از علائم غالب بر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می باشد که با مراجعه به بهترین متخصص قلب تشخیص داده شده است.

متاسفانه تنگی نفس در افراد مبتلا به نارسایی قلبی با پیشرفت بیماری بدتر خواهد شد و گاهی ممکن است منجر به کاهش توانایی عملکرد و انجام فعالیت های روزمره شما شود.

بنابراین باید به این مسئله اشاره کنیم که عوامل قلبی عروقی نقش عمده ای در ایجاد تنگی نفس در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دارند.

علت تپش قلب و تنگی نفس
علائم تپش قلب

درمان تنگی نفس و تپش قلب

مشکلات و بیماری های قلبی روش های درمانی مختلفی دارند که بسته به علت بروز بیماری و علائم نشان دهنده، مختلف می باشند.

درباره درمان تپش قلب و تنگی نفس هم باید بگوییم که به طور کلی بستگی به علت ایجاد این دو مشکل دارد.

چنانچه طبق تشخیص بهترین متخصص قلب مشخص شود که علت تپش قلب و تنگی نفس شما بیماری نارسایی قلبی می باشد باید داروهایی را مصرف کنید که در جهت بهبود بیماری برای شما تجویز می شود.

معمولا داروهایی که متخصص قلب برای شما در این شرایط تجویز می کند داروهای قلبی کاهنده ی ضربان و برخی داروهای ادرارآور (نظیر فورزوماید) هستند.

اما اگر تشخیص داده شود که علت تپش قلب و تنگی نفس شما اضطراب و استرس می باشد استفاده از داروهای آرام بخش می تواند در بهبود علایم کمک کننده باشد.

بنابراین با توجه به هر آنچه که در مطالب بالا عنوان شده است باید بگوییم که یک روش درمان کلی و یکسان برای Heart palpitations and shortness of breath وجود ندارد و باید براساس علت این دو حالت طبق تشخیص پزشک، درمان مناسبی در پیش گرفته شود.

پیشنهاد و توصیه ما، در مرکز قلب دکتر صابری همدانی به شما دوستان عزیز این است که قبل از هرگونه روش درمان خانگی حتما با پزشک مربوطه و متخصص قلب مشورت های لازم را انجام دهید.

علائم تنگی نفس و تپش قلب
درمان تنگی نفس و تپش قلب
در نهایت اینکه

امید است که توانسته باشیم در مرکز قلب دکتر صابری همدانی آنچه که به شما کمک می کند تا بهتر به علت تپش قلب و تنگی نفس پی ببرید و برای درمان علائم و مشکلات مریوط به این دو به پزشک مربوطه و متخصص قلب مراجعه کنید را برایتان شرح داده باشیم.

شما دوستان عزیزی که دچار تنگی نفس با تپش قلب می باشد با مشاهده هر یک از علائمی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم در سریعترین زمان ممکن خود را به یک متخصص قلب نشان دهید تا با معاینات و آزمایش هایی که بر روی شما انجام می دهند تشخیص دهند که آیا علت Heart palpitations and shortness of breath شما مربوط به بیماری نارسایی قلبی می باشد یا علت آن تنها اضطراب و استرس می باشد.

روش های درمان برای تپش قلب و تنگی نفس های ناشی از نارسایی قلبی با Heart palpitations and shortness of breath ناشی از اضطراب و استرس کاملا متفاوت می باشد.

مشاوران ما از طریق سایت drsaberihamedani.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سئوالات مربوط به علت تپش قلب و تنگی نفس” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه زمانی باید نگران تپش قلب باشیم؟” number=”1″]اگر تپش قلب شما با سرگیجه ، غش ، تنگی نفس یا درد قفسه سینه همراه است ، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. “تپش قلب می تواند توسط طیف گسترده ای از ریتم های غیر طبیعی قلب ایجاد شود. برخی از اینها در واقع شایع هستند و به هیچ وجه خطرناک نیستند.

[/faq_item][faq_item title=”بهترین دارو برای تپش قلب چیست؟” number=”2″] داروهایی به نام مسدود كننده های بتا متداول ترین نوع دارو برای درمان تپش قلب هستند. این داروها ضربان قلب را کند می کنند و الکتریسیته جریان یافته در قلب را کنترل می کنند. یک روش پزشکی به نام فرسایش می تواند توسط متخصص قلب و عروق شما انجام شود تا به شما در کنترل تپش قلب از آریتمی کمک کند.

[/faq_item][faq_item title=”آیا مشکلات گوارشی می تواند باعث تپش قلب شود؟” number=”3″]تپش قلب می تواند ناشی از اختلالات گوارشی باشد ، از جمله: سوء هاضمه ساده. بیماری ریفلاکس معده (GERD) سنگهای صفراوی.
[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *