مصرف آسپرین برای سلامت قلب لازم است؟

چه کسانی باید آسپرین را برای سلامت قلب مصرف کنند؟

اغلب افراد بر این باور هستند که مصرف آسپرین با دوز پایین و کم می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون و جلوگیری از حملات قلبی و سکته کمک می کند. به همین خاطر این سوال برایشان پیش می آید که چه کسانی باید آسپرین را برای سلامت قلب مصرف کنند؟ تاثیر آسپرین بر بدن چگونه است؟

متاسفانه باید بگوییم که این مسئله که استفاده از آسپرین میتواند به جلوگیری از حملات قلبی به شما کمک کند را هنوز متخصصان قلب و عروق به طور کامل تایید نکرده اند. به همین خاطر ما در این مقاله از سری مقالات مرکز قلب دکتر صابری همدانی می خواهیم بیشتر درباره این موضوع با شما صحبت کنیم.

مصرف روزانه آسپرین

امروزه مصرف آسپرین به صورت روزانه برای پیشگیری اولیه و جلوگیری از اولین حمله قلبی یا سکته مغزی در اکثر مردان و زنانی که خطر بیماری قلبی در آنها کم است، توصیه نمی شود. آسپرین با دوز پایین نیز به طور معمول برای مردان و زنان بالای 70 سال برای پیشگیری اولیه از بیماری های قلبی عروقی توصیه نمی شود.

بنابراین توصیه ما به شما دوستان عزیزی که بر این عقیده هستید که با مصرف روزانه آسپرین می توانید از مشکلات قلبی و حمله قلبی در خود یا اطرافیانتان پیشگیری کنید این است که حتما قبل از هر گونه استفاده از آسپرین با دکتر قلب تهران یا شهرستان محل سکونت خود حتما مشورت های لازم را انجام دهید.

چه کسانی باید آسپرین را برای سلامت قلب مصرف کنند؟
مصرف روزانه آسپرین

چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند؟

قبل از اینکه به خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه کسانی باید آسپرین را برای سلامت قلب مصرف کنند؟ می خواهیم به این مسئله بپردازیم که آیا مصرف روزانه آسپرین برای همه افراد لازم و ضروری می باشد و اینکه آیا شما می توانید روزانه آسپرین را به صورت خود سرانه مصرف کنید یا خیر؟!

خب، باید بدانید که مردان و زنانی که سن آن ها بین 40 تا 70 سال می باشد بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارند.

بنابراین این دسته از افراد به اضافه آن هایی که قبلا دچار حمللات قلبی و سکته مغزی شده اند طبق نظر پزشک و متخصص قلب می توانند از این دارو استفاده کنند.

برای اینکه بیشتر و بهتر بتوانید به این مسئله پی ببرید که چه کسانی می توانند از آسپرین استفاده کنند پیشنهاد می کنیم که ویدئو ارائه شده در این مقاله را که توسط دکتر صابری همدانی متخصص قلب تهران برای شما دوستان عزیز در این مورد تهیه شده است را با دقت تماشا کنید.

کار داروی آسپرین چیست؟

از آسپرین به طور گسترده ای برای تسکین دردهای خفیف یا متوسط ​، تسکین سردرد و کاهش تب و تورم استفاده می شود.

این دارو همچنین به عنوان یک رقیق کننده خون بسیار ملایم عمل می کند زیرا می تواند در عمل لخته شدن خون بدن تداخل ایجاد کند. بیماران  مبتلا به تصلب شرایین، تجمع رسوبات چربی در رگ ها، در معرض ترکیدن رسوب چربی و ایجاد تشکیل لخته هستند.

آسپرین با دوز کم باعث ایجاد لخته می شود که می تواند جریان خون به قلب یا مغز را مسدود کند و در نتیجه حمله قلبی یا سکته مغزی ایجاد می کند.

کار داروی آسپرین چیست؟
تاثیر آسپرین بر بدن

آیا باید مصرف آسپرین را متوقف کرد؟

سوالی که بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های قلبی از دکتر خود می پرسند این است که آیا باید مصرف آسپرین را متوقف کنند؟ و دیگر نباید از آن برای پیشگیری از حملات قلبی و مغزی استفاده کنند؟

خب، باید در پاسخ به این سوال بگوییم که بهتر است بیمارانی که از آسپرین استفاده می کنند درباره نحوه استفاده و توقف آن حتما با متخصص قلب خود مشورت های لازم را انجام دهند و خودسرانه کاری انجام ندهند.

آسپرین، درمانی برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی، ارزیابی مجدد افرادی را که بیماری قلبی شناخته شده ندارند می باشند. فراموش نکنید که تصمیم گیری در مورد مصرف، ادامه یا قطع آسپرین باید به صورت جداگانه تعیین شود زیرا فاکتورهای زیادی وجود دارند که می توانند برای شما خطرناک باشند.

پزشک یا متخصص قلب با در نظر گرفتن عواملی زیر شما را در این امر مهم راهنمایی خواهد کرد.

  • سابقه سلامت شخصی و خانوادگی
  • بیماری های مزمن(دیابت)
  • فشار خون بالا
  •  سیگار کشیدن
  • کم خونی

علاوه بر موارد عنوان شده متخصص قلب داروها و استفاده از داروهای رقیق کننده خون را نیز برای شما در نظر گرفت. همچنین ممکن است متخصص قلب شما بخواهد آزمایش های استرس یا معاینات دیگری را برای شناسایی شرایطی که ممکن است بر تصمیمات درمانی تأثیر بگذارد انجام دهد.

تاثیر آسپرین بر بدن

تاثیر آسپرین بر بدن اینگونه است که، آسپرین توانایی لخته شدن خون را کاهش می دهد. این کار باعث می شود خطر تشکیل لخته های خون در داخل شریان و جلوگیری از جریان خون در قلب (ایجاد حمله قلبی) یا مغز (ایجاد سکته مغزی) نیز کاهش پیدا کند.

اما در نقطه مقابل مزیت استفاده از آسپرین که در متن بالا به آن اشاره کرده ایم بد نیست کمی هم درباره خطر استفاده از این دارو بدانید. خطر آسپرین این است که تمایل به خونریزی را افزایش می دهد به خصوص در معده.

آسپرین با مسدود کردن مواد شیمیایی موسوم به پروستاگلاندین ها که از پوشش داخلی معده محافظت می کنند، خطر خونریزی در معده را افزایش می دهد.

خطرات مصرف آسپرین
چه افرادی باید آسپرین مصرف کنند؟
در نهایت اینکه

آنچه شما باید درباره اینکه چه کسانی باید آسپرین را برای سلامت قلب مصرف کنند؟ و تاثیر آسپرین بر بدن بدانید این است که در مورد استفاده از این دارو در میان افرادی که قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده اند، افرادی که به بیماری شریان محیطی مبتلا هستند یا افرادی که جراحی بای پس کرده اند یا استنت در عروق کرونر خود قرار داده اند وجود ندارد. زیرا این افراد معتقد هستند که آسپرین یک درمان در کنار سایر روش های درمانی می باشد.

به همین خاطر ما به شما دوستان عزیز پیشنهاد و توصیه می کنیم که حتما برای مصرف استفاده از این دارو به صورت روزانه، هفتگی و حتی در ماه حتما با متخصص قلب مشورت های لازم را انجام دهید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای اینکه در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید پاسخ سوالات خود را درباره نحوه مصرف و تاثر آسپرین بر بدن بدانید با مشاوارن ما از طریق سایت drsaberihamedani.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سئوالات مربوط به چه کسانی باید آسپرین را برای سلامت قلب مصرف کنند؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه کسی می تواند آسپرین مصرف کند؟” number=”1″]بیشتر افراد 16 سال به بالا در صورت توصیه پزشک می توانند با آسودگی آسپرین را با دوز کم مصرف کنند. آسپیرین با دوز کم برای افراد خاصی مناسب نیست. گاهی اوقات به دلیل دوز کم آن، آسپرین کودک نامیده می شود اما برای کودکان بی خطر نیست. هرگز به کودک زیر 16 سال آسپرین ندهید ، مگر اینکه پزشک آنها آن را تجویز کند.[/faq_item][faq_item title=”آسپرین برای چه چیزی مفید است؟” number=”2″]آسپرین در صورت استفاده روزانه برای کاهش خطر حمله قلبی، سکته های مغزی مرتبط با لخته و سایر مشکلات جریان خون در بیمارانی که بیماری قلبی عروقی دارند یا قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده اند، مفید است.[/faq_item][faq_item title=”آیا آسپرین برای ضربان نامنظم قلب مفید است؟” number=”3″] پزشکان، آسپرین را برای بیمارانی با ریتم نامنظم قلب توصیه نمی کنند. نباید از آسپرین برای جلوگیری از سکته مغزی در افراد مبتلا به اختلال شایع ریتم قلب استفاده شود زیرا بی اثر است و به عنوان “صفحه دود” عمل می کند و از درمان صحیح جلوگیری می کند.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *