راه های تقویت قلب

چگونه قلب خود را تقویت کنیم

تا به حال شده است که به این مسئله فکر کرده باشید که برای پیشگیری از بیماری های قلبی باید چه کارهایی انجام دهید؟ یا اصلا تا به حال به ذهنتان رسیده است که چگونه قلب خود را تقویت کنیم؟

همانطور که می دانید قلب یکی از عضوهای بسیار حساس برای هر موجود زنده ای است که به دلایل مختلف بسیار زیادی دچار مشکل خواهد شد.

بدون شک درباره قلب شکسته و مرگ قلبی زیاد شنیده اید اما درباره علت این مسئله اطلاع چندان زیادی ندارید. همه ما به هر نحوه می توانیم کارهایی انجام دهیم که آسیب هایی را به قلب خود وارد کرده و دچار انواع بیماری های قلبی شویم.

اگر به سلامت قلبی خود اهمیت زیادی می دهید و دوست دارید که سال های زیادی در کنار عزیزانتان از زندگی خود لذت ببرید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا آنچه به شما کمک میکند تا همواره قلبی سالم داشته باشید را برایتان عنوان کنیم.

تقویت قلب

برای شما اینکه قلب سالمی داشته باشید چقدر اهمیت دارد؟ آیا از آن دسته افراد هستید که دوست دارید هر گونه که می خواهید زندگی کنید هر نوع رژیم غذایی را استفاده کنید و در جستجوی سلامتی باشید؟

همه ما این مسئله را بخوبی می دانیم که برای داشتن سیستم ایمنی قوی و قلبی سالم باید یک زندگی سالم را انتخاب کنیم.

اگر تا به امروز سبک زندگی اشتباهی را انتخاب کرده اید هنوز دیر نشده و می توانید روند زندگی خود را به درستی تغییر دهید.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای سلامت خود انجام دهید تقویت کردن قلب می باشد چرا که این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا از مبتلا شدن به انواع بیماری ها در امان باشید.

اما به نظر شما برای اینکه قلبی سالم داشته باشید چه کارهایی را نیاز است که برای تقویت آن انجام دهید؟

بهترین راه برای تقویت قلب
تقویت کردن قلب

راه های تقویت قلب

قبل تر هم به این موضوع اشاره کرده ایم که برای همه ما اینکه قلب سالمی داشته باشیم و از بیماری های قلبی ایمن باشیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

اما قبل از اینکه بخواهیم به شما بگوییم که با انجام چه کارهایی می توانید به تقویت قلب خود کمک کنید باید به این نکته اشاره داشته باشیم که سبک زندگی که هر یک از ما انتخاب کرده و در پیش می گیریم تا حدود بسیار زیادی می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی به ما کمک کند.

به همین خاطر در ادامه می خواهیم بیشتر درباره این موضوع که چگونه قلب خود را تقویت کنیم صحبت کرده و راه های تاثیر گذار در این مسئله را بازگو کنیم.

  1. انجام فعالیت بدنی
  2. از بین بردن چربی اضافی بدن
  3. کاهش کلسترول غیر HDL
  4. ترک کردن سیگار
  5. کاهش فشار خون

تغییرات سالم در نحوه زندگی، به ویژه رژیم غذایی و ورزش عوامل خطر بیماری های قلبی را به طور چشمگیری کاهش می دهد. پلاک ها را در رگ ها تثبیت کرده، بنابراین احتمال ترکیدن و ایجاد لخته های خون که مانع جریان خون می شوند را در برابر حملات قلببی کنترل می کند و پیشرفت بیماری عروق کرونر یا تصلب شرایین را معکوس خواهند کرد.

انجام فعالیت بدنی

بارها به این مسئله در مقاله های مختلف اشاره شده است که راه های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید آن ها را برای سلامت قلب خود انجام دهید.
یکی از مهم ترین کارهایی که شما می توانید در طول زندگی روزمره خود انجام دهید تا به سلامت قلبی خود کمک کنید انجام دادن فعالیت بدنی منظم است.

تقویت کردن قلب
راه های تقویت کردن قلب

فعالیت های بدنی در چه کارهایی به شما کمک می کنند

انجام دادن فعالیت های مختلف بدنی به شما در کارهای زیر کمک زیادی خواهد کرد.

  • کنترل وزن
  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • بهبود ترکیب بدن(نسبت چربی به عضله)
  • کاهش قند خون
  • کاهش خطر دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک
  • کاهش فشار خون
  • کاهش خطر فشار خون بالا
  • کاهش خطر برخی از سرطان ها
  • تقویت استخوان ها
  • کاهش استرس
  • خواب مناسب

بنابراین با توجه به موارد عنوان شده در متن بالا اگر به سلامت خود مخصوصا سلامت قلب خود اهمیت زیادی می دهید فعالیت های بدنی را در زندگی روزمره خود اعمال کنید و شانس خود را برای زندگی طولانی تر افزایش دهید.

از بین بردن چربی اضافی بدن

با افزایش وزن بدن، خطر تجمع پلاک در عروق و حمله قلبی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شاید بد نباشد بدانید که اضافه وزن با چندین فاکتور عمده خطر بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و اشکال بد کلسترول مرتبط است.

چاقی همچنین منجر به نارسایی قلبی می شود که یک بیماری بسیار جدی است. در بیماری نارسایی قلبی، قلب قادر به پمپاژ خون کافی برای تأمین نیازهای بدن نیست.

افرادی که دچار این نوع بیماری قلبی می باشند یا احساس می کنند که قفسه سینه آن ها به علت داشتن اضافه وزن سنگین شده است نیاز است که برای تشخیص صحیح تر به دکتر قلب تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند تا مورد معاینه قرار بگیرند.

کاهش کلسترول غیر HDL

تحقیقات و آمارهای پزشکی که در دست می باشند نشان داده اند که کاهش ldl که به آن کلسترول بد نیز گفته می شود می تواند به سلامت قلب کمک کند.

بنابراین یکی دیگر از راه های تقویت قلب کاهش این کلسترول می باشد.

علاوه بر کلسترول ldl کلسترول دیگری هم به نام hdl وجود دارد که برای قلب بسیار خطرناک است زیرا که این کلسترول نه تنها حاوی LDL است بلکه سایر ذرات “بد” را نیز به همراه دارد که به تجمع پلاک های پر از کلسترول در دیواره شریان کمک می کند.

از بین بردن چربی های اضافه راه تقویت قلب
از بین بردن
چربی های اضافه

ترک کردن سیگار

حتما می دانید که استعمال دخانیات( سیگار، قلیان و…) چقدر برای سلامت قلب ضرر دارند.

بنابراین برای اینکه سالم نگه داشتن قلب باید استعمال دخانیات را کنار بگذارید و با انجام ورزش و رژیم غذایی مناسب به تقویت قلب خود کمک کنید.

مشکلاتی که مصرف سیگار به همراه دارد

مصرف سیگار باعث می شود که شما دچار مشکلات و بیماری های زیادی از جمله موارد زیر شوید.

  • بیماری قلبی
  • مشکلات تنفسی
  • سرطان ریه
  • سرطان کلیه
  • آمفیزم

این مسئله را فراموش نکنید که با استعال دخانیات همچون سیگار نه تنها سلامت خود بلکه سلامت اطرافیان خود را هم به خطر می اندازید.

کاهش فشار خون

کنترل فشار خون امری لازم و ضروی است زیرا هرچه فشار خون شما بیشتر باشد خطر حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی احتقانی قلب، بیماری کلیوی، ناتوانی جنسی، از دست دادن عملکرد ذهنی و زوال عقل بیشتر می شود.

چگونه قلب خود را تقویت کنیم
کاهش فشار خون
در نهایت اینکه

آنچه که نیاز بوده است شما دوستان و همراهان مرکز قلب دکتر صابری همدانی درباره تقویت قلب بدانید و به پاسخ خود را مبنی بر اینکه چگونه قلب خود را تقویت کنیم؟ بدست آورید را در این مقاله برایتان شرح داده ایم.

ما سعی کرده ایم به مهم ترین و اصلی ترین مواردی که در تقویت قلب به شما کمک می کنند در این مقاله اشاره داشته باشیم.

در صورت داشتن هر گونه انتقاد، پیشنهاد و سوال می توانید با مشاوران مرکز ما از طریق سایت drsaberihamedani.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سئوالات مربوط به چگونه قلب خود را تقویت کنیم” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”ورزش های هوازی به تقویت قلب کمک می کنند چه ورزش هایی هستند؟” number=”1″]پیاده روی سریع ، دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری ، بازی تنیس و طناب زدن از جمله ورزش های هوازی هستند که با انجام دادن آن ها می توانید به تقویت قلب خود کمک کنید.[/faq_item][faq_item title=”تقویت کردن قلب چقدر زمان می برد؟” number=”2″]حدود یک تا سه ماه طول می کشد تاانجام دادن حرکات ورزشی منظم بر فشار خون شما تأثیر بگذارد.
البته این مسئله تا زمانی نتیجه خوبی به همراه دارد که شما به ورزش کردن خود ادامه دهید.
[/faq_item][faq_item title=”آیا قلب می تواند خودش را ترمیم کند؟” number=”3″]قلب توانایی ایجاد عضله جدید و احتمالاً ترمیم خود را دارد. سرعت بازسازی چنان کند است که نمی تواند نوع آسیب ناشی از حمله قلبی را برطرف کند. به همین دلیل بهبودی سریع که به دنبال حمله قلبی ایجاد می شود ، به جای بافت عضلانی در حال کار ، بافت اسکار ایجاد می کند.[/faq_item][/faq]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *